Här finner jag ro

Om mig

söndag 20 december 2015

En dag full med aktivitet

Idag har jag verkligen inte legat på latsidan.

Eftersom jag har så svårt att ta sovmorgon var jag uppe tidigt även idag. Fördelen är att man hinner med mycket under dagen.

Jag började med att griljera skinkan och tittade färdigt på en film som jag spelade in igår. Så är det när man är kvällstrött och inte orkar sitta uppe halva natten och se filmen klart. Vi är ganska kvällströtta i denna familj så att sitta uppe till midnatt är inget för oss. Perfekt att man kan spela in filmen då så man kan se den när man går upp tidigt dagen därpå☺.

Sen var det dags att skjutsa in Matilda till innebandyn. Idag var det ett Jönköpings lag som stod för motståndet. Tjejerna gjorde en mycket bra match och vann stort.
Åka hem och lämna denna dotter och slänga på mig träningskläder för att sen åka till stan igen. Tänkte hinna med ett utepass med back intervaller och styrka innan Moas poolspel i bandy började.
Lyckades få ihop ett ganska bra pass💪👍.

Poolspelet gick mycket bra. Vinst i de två första matcherna. Tyvärr hade de ingen ordinarie målvakt några modiga tjejer fick hoppa in i mål. Det är lite tråkigt för en del tjejer vägrar helt att stå och min älskade dotter har en grym lagkänsla och tog på sig uppdraget i match nummer 3. Hon har stått i mål en gång för många år sedan och sätter stor press på sig själv. Jag hade en klump i magen hela matchen. Hon gjorde många bra räddningar men tyvärr lyckades det andra laget få in ett mål i sista sekund. Det var stort och modigt av henne att stå i mål men jag möttes av en mycket ledsen, storgråtandes och besviken dotter vid sidan av plan. Det kändes rakt in i mitt mamma hjärta. Tråkigt slut på en bra dag men förhoppningsvis kan hon glömma och gå vidare.

Jag är stolt över båda mina döttrar och älskar att följa dem i deras sporter. Tyvärr är det ibland tufft men oftast går det bra.

Nu är det soffhäng och spel med tomteyatzy. Hoppas jag vinner😉.

Ha en skön söndagskväll.
Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar