Här finner jag ro

Om mig

söndag 27 december 2015

Juletider

Sitter här och reflekterar lite över julhelgen.
Det har varit sköna dagar med mycket slapp och många filmer sedda på tv. Vi har umgåtts mycket med familjen och våra nära och kära. Det har varit en mycket lugn och skön julhelg.
Julafton firade vi med både min och Magnus släkt. Juldagen blev det enligt tradition kalkon hemma hos mina föräldrar. Måste nog säga att det är den bästa måltiden på hela året. Jag älskar mammas kalkon. Sååå himla gott!
Annandagen blev lite annorlunda än vi tänkt oss. Magnus och Moa åkte till hans släkt i Fredriksdal. Matilda skulle ha jobbat på Mcdonalds men fick tyvärr sjukanmäla sig på grund av magsjuka. Jag hade haft en släng av den på juldagen så det var nog något vi hade dragit på oss.
Jag har ju inte ätit socker på nästan 2 månader men på julafton blev det lite hemgjort godis. Tyvärr tror jag att det var det plus julmaten som satte igång min mage. Jag låg nästan hela juldagen och mådde dåligt men fick i mig lite kalkon till middag. Annars har jag försökt att hålla igen på maten men visst tappar men rutiner över helgen. Så skönt att ha herbalife shaker att balansera upp det med.
Lite träning har det också blivit. På julafton sprang Manne och jag en runda med Ralf. Jag har även invigt min nya träningsbänk med ett styrkepass. Så skönt att slippa överfulla gym och kunna träna hemma.
Idag kom äntligen snön så att vi kunde vara ute och busa lite. Ralf och Moa älskar att leka i snön. Vi byggde snölycktor, snögubbe och testade att Ralf drog Moa i pulkan. Så himla skönt att vara ute.
Imorgon är jag ledig och ska följa med Moa till Tranås. Hon ska träna med Smålandslaget.
Ha en skön söndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar