Här finner jag ro

Om mig

tisdag 25 september 2012

Vänner och vänner

Jag har funderat lite på det här med vänner och vänner.Jag har som sagt inte så många nära vänner men de få jag har vårdar jag kärt i mitt hjärta. Sen har jag vänner som jag nyss träffat och som jag också vårdar. Som jag börjar lära känna mer och mer. De har snabbt fått en stor betydelse för mig. Om jag bara vågar släppa in dem så kommer nog många av dem bli nära vänner. Sen har vi FB-vänner. De är ibland nära vänner men många är ganska ytliga vänner. I början tackade jag till  och nästan alla vänförfrågninar men nu är jag mer restrektiv. Många av dessa tar mer energi än de ger så det är dax att rensa lite i sin fb-vän lista.

En vän till mig skrev på sin blogg om hur viktigt det är att ha energigivare omkring sig. Energitagare tar så mycket energi så ibland blir det bara för mycket. De måste man försöka rensa ur sitt liv eller försöka att inte bry sig så mycket om dem. Har man många energigivare runt sig så uppväger de verkligen allt detta.

Min allra bästa vän bor långt bort och vi träffas inte speciellt ofta. I år har jag inte fått min årliga Helen dos så det känns lite jobbigt. Idag när jag tittade på mina meddelande på fb hade hon skickat ett härligt meddelande som gav mig energi och glädje. Det är skönt att ha en vän som man alltid kan lita på även om man inte ses eller hörs så ofta. Tack Helen för du finns<3 Jag saknar dig dock!

Ha en bra dag och funderar på om du är en energigivare eller energitagare.

2 kommentarer:

  1. Hmm dessa energitagare och eller givare. Lustigt att jag läste just detta inlägg idag. På jobbet idag funderade jag på alla dessa människor både de hemska energitjuvarna men också på alla härliga minimänniskor som alltid ger en massa härlig energi.Undrade när förändras man från givare till tjuv...inte f-n tar åldern ut sin rätt där, eller.

    Har bestämt mig att vara positiv, inte hamna i fel "lag" satte därför ett gummiband på handleden, varje gång jag tänkte något negativ drog jag i gummibandet och fick en snärt, hihi. Funkade bra faktiskt, känns mycket bättre att vara en energigivare - då trivs jag som bäst.

    Du Malin är ju både energigivare och inspiratör tänk vilken härlig gåva du har!!

    kram
    Susse

    SvaraRadera
  2. Du är underbar Susse. Vilket bra tips:) Det ska jag testa. Älskar dina inlägg! Vi måste verkligen träffas nästa gång du är i stan. Kramisar

    SvaraRadera