Här finner jag ro

Om mig

onsdag 10 oktober 2012

Dax att knyta ihop projektet

Nu har jag nästan gjort alla mina intervjuer och ska börja knyta ihop påsen. Jag har fått höra och se så mycket under denna vecka. Att prata med människor om hälsa och friskvård är verkligen intressant. Det har blivit långa samtal för människor som jobbar med detta vill verkligen förändra andras tänk och hjälpa dem att få en bättre hälsa och ett bättre liv.

Jag fick följa med min pappa till sjukgymnastiken igår. Jag måste ärligt säga att jag har gnällt på honom länge nu att han måste skärpa sig. Han har många olika problem som han drars med och därför så har vikten ökat. Jag blev så grymt imponerad av honom. Vilken kämpe! Han tränade riktigt hårt i en timme och på en mycket högre nivå än jag hade kunnat ana. Hans sjukgymnast sa att han hade gjort jätte stora framsteg och det kunde jag verkligen se. Det var så härligt att se samspelet mellan pappa och hans sjukgymnast. Jag insåg igen hur viktigt det är att hitta en person som kan peppa och stötta på ett bra sätt. Nu vet jag vad han är kapabel till så nu gäller det bara att få honom att se hur han kan avnväda sig av det i sin vardag. Vardagsmotionen är så himla viktig och det är ofta det som behövs för att göra en förändring.

Nu är det dax att sätta igång så jag hinner få nått gjort. Först måste jag nog ha lite kaffe och kanske tända i kaminen. Lite kallt ute idag :)

Ha det bästa och le mot varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar