Här finner jag ro

Om mig

tisdag 22 januari 2013

Åldersnoja och grå hår!

Igår var vi på föräldrarmöte. Ja det har man ju varit ganska många gånger så det är väl inget att orda om. Fast detta var lite anorlunda. Matilda ska börja högstadiet till hösten! Nä jag är inte så gammal så jag har så stora barn eller hon är ju fortfarande min lilla "Minna" som hon kallade sig själv när hon var liten.

Visst känns det konstigt att hon är så stor. Åren går så fort men det är ju livets gång så det är bara att hänga på.

Har jag då åldersnoja? Nä faktiskt inte. Jag är mitt i livet och känner att jag är inte äldre än jag gör mig. 39 år är ingen ålder utan bara en siffra som står på mitt körkort. Jag har aldrig känt mig nojig äver min ålder även om jag ibland eller ganska ofta skojar med mina klasskamrater om det. Jag brukar säga att de måste ta det lugnt med tanten men det är mest på skoj. Visst de gråa håren har börjat visa sig men det vill jag nog inte riktigt kännas vid. Det är ju tur att det finns hårfärg :)

Jag har levt mitt liv några år och fått många erfarenheter. Visst är jag väl lite avundsjuk på mina yngre klasskamrater som har så många olika möjligheter framför sig och kan välja lite mer fritt än jag kan. Mina val är dock inget jag ångrar. De passade mig just då och det är viktigt att kunna hitta nya saker att gå vidare med. Det värsta som kan hända är att man säger om 20 år att man inte har levt sitt liv som man vill. Just nu är jag precis var jag vill vara i livet och hoppas att åren framför mig kan ge mig lika mycket som de åren som jag har bakom mig.

Jag är stolt över min ålder. Både Magnus och jag var stolta över att få vara förälder till en blivande högstadieelev. Matidla längtar verkligen in till stan. Visst som förälder är man väl lite orolig över allt nytt men det kommer säkert att gå bra. Vår härliga unge brukar fixa det mesta!

Nu blir det att åka ner till skolan och lära sig mer om träning! Kan det bli bättre?

Ha bäst och klä er varmt för det är sketa kallt ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar