Här finner jag ro

Om mig

onsdag 27 mars 2013

Varma stenar och grym träningsvärk

Idag vaknade jag med en lite molnande värk i ryggen. Det kändes ändå ok efter gårdagens ryggpass. Allt efter som dagen gick så molnade värk över till smärta. Träningsvärken slog till snabbt och brutalt. Jag hade så ont att jag knappt kunde gå eller hålla mig uppe. Låter kanske som jag gnäller men det kändes faktistk rätt ok. Jag vet att jag mosade ryggen totalt igår och det känns ok att ha ont idag. Känns faktiskt ganska gött. Vet att det låter sjukt men jag gillar smärtan av träningsvärk då vet jag att kroppen har fått jobb.

I skolan åt vi en härlig påsklunch idag och det var precis vad min kropp behövde. En massa socker och kolhydrater haha. Gott var det iallafall.

Ikväll värmde vi upp stenarna och Matilda fick en skön helkroppsmassage. Barnen övade även på  min ömma rygg och det var så härligt att känna de varma stenar jobba. Värmen gör att blodcirkulatioen och mjukar upp musklerna. Så gött!

Imorgon är det skärtorsdagen och jag tänkte flyga iväg på min kvast en runda. Ska bli skönt att lufta den lite. I år har jag pimpat upp och chippat den så jag kan flyga ifrån alla andra kärringar haha.

Sov gott och dröm sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar