Här finner jag ro

onsdag 19 juni 2013

London baby!

Vilken resa!
Tre generationer gav sig iväg på en underbar resa tillsammans. Vi hade alla sett fram emot den under en lång tid. Nu var det äntligen dax.
Vi tog oss med tåg flyg och pendeltåg in till storstaden London. Jag har inte varit där sen jag gick i 9:an och det var ju ett tag sen. Matilda hade aldrig varit där. Mamma var den som hade varit där senast.
Vi började med att inkvartera oss på hotellet och kolla lite var vi bodde. Ett mycket bra område som låg på Lancastergate precis vid Hyde Park. Mycket centralt.
Första kvällen myste vi mest och satt en lång stund på den lokala puben. Så gött att dricka öl en vanlig vardag.

Dag 2 innehöll hel massa roliga saker. Vi var b la på Madame Tussauds. Vilket var en stor höjdpunkt för Matilda. Hon fick se sina stora idoler One Diraction och även ta kort tillsammans med dem. Det blev även ett besök vid Big Ben som stod högt på listen. Mäktigt att se denna stora byggnad. Vi åkte en hel massa buss. Häftigt att åka dubbeldäckare. Vi hann med Trafalgar och Piccadilly och även lite shopping på Londons Ullared. Det blev en lång dag som vi självklart avslutade på den lokala puben The Swan.

Dag 3 blev oxå ganska lång. Vi besökte bla Harrods, Buckigham palce och de ridande vakterna. Även denna dag blev det lite shopping. Jag fick äntligen gå in i en sportaffär och köpa mig ett par kompressionstights. Denna gång blev det ett par Skins. När det började bli kväll åkte vi ner och strosade lite vid London eye. Härligt med alla människor. Självklart avslutade vi även denna kväll på The Swan.

Sista dagen skulle vi flyga hem framåt em/kvällen men vi hann med lite bussåkande och shopping även denna dag. Lite lätt möra men mycket glada och nöjda lämnade vi London för denna gång. Vi fick blodad tand så nästa gång tar vi med Magnus och Moa så att de också får se och uppleva allt som vi har fått göra.
Det är mysigt att åka iväg bara vi mor och döttrar. Vi har hållit sams nästan hela tiden förutom när vi har varit  trötta och hungriga för då har vi varit lite kinkiga allihop. Då märks det att vi är släkt :)
Det är något speciellt med att vara i en storstad. Bara att få uppleva och känna pulsen är kul. Att få göra det tillsammans med sin mor och dotter är ännu roligare.

Tack underbara mamma för att du gjorde denna resa möjlig! Det är ett minne för livet.