Här finner jag ro

Om mig

söndag 11 augusti 2013

Mycket nytt och nya intryck

Jaha då var det söndagskväll igen. Tider går fort när man har roligt brukar det ju heta.

Det har varit en hektisk vecka med många nya intryck. Jag har börjat på två nya jobb kan man ju säga. Att börja jobba som förskollärare igen var ju en lite av en omställning. Jag hade en skön känsla i kroppen när jag åkte ner i måndags förmiddag. Det är kul att påbörja nya saker och jag ser det som en ny utmaning och ett sätt att gå vidare i livet. Jag tycker verkligen att det är spännande att göra nya saker och vill inte fastna för mycket i det gamla och invanda. 
Det var kul att träffa nya små människor och nygamla vuxna. Jag känner ju personalen sedan tidigare men det var ett tag sen vi jobbade ihop. Det kommer nog att bli jättebra bara jag kommer in i rutiner och annat smått och gott igen. Att arbeta med barn är så givande och jag hoppas att jag kan tillföra något till deras tillvaro. Det är kul att få dela deras tänk och syn på livet.

I onsdags öppnade jag upp massagekliniken på riktigt. Det är en skön känsla att få vara sin egen men också stressande att veta att jag måste ju ha kunder också. Såhär i början kan jag inte förvänta mig att de kommer att stå på kö men det löser sig. 
Det är härligt att få träffa nya människor och få hjälpa dem med sina specifika önskemål. Än så länga har alla varit nöjda och jag hoppas att de återkommer :)

Veckan gick fort och helgen kom snabbt. Vi vuxna i familjen var nog lite trötta men barnen var förväntansfulla. Vi skulle nämligen åka till Skara Sommarland. Vi har aldrig varit där och barnen har velat åka dit länge så nu var det dax. Vi packade fikakorgen, badkläderna och drog iväg tidigt på lördagsmorgonen. Det var lite kallt när vi kom dit men sen höll sig vädret ganska bra. Lite regn blev det min inte så att det störde oss. 
Vattenlandet var höjdpunkten. Det fanns en hel massa roliga vattenrutschkanor. Jag är inte så förtjust i just dessa som går allt för fort. Men Matilda och jag bestämde att dagens motto var : Våga utmana!
Hon och jag gav oss iväg på en hel del våghalsiga banor och det gick riktigt bra även om hjärtat slog lite extra ibland. 

Det blev en rolig dag som vi sen avslutade med att checka in på hotell i Skövde. Mysigt att bo på hotell och få äta en god frukost. 

Nu laddar vi inför en ny vecka med jobb och födelsedagskalas. Moa ska ha kalas med sina kompisar och Matilda ska firas på fredag. Hon fyller 13 år på söndag.

Ha en skön söndagskväll och ladda upp för en ny arbetsvecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar