Här finner jag ro

Om mig

torsdag 16 januari 2014

Mina energikickar!

Jag vilken vecka och dag detta har varit och än är den inte slut. Jag har haft en hel massa bollar i luften och mycket nytt på gång. Jag har börjat beta av en sak i taget och nu börjar det lägga sig lite.

I söndags var det dags att stå som instruktör på mitt allra första träningspass. Lite nervös var jag nog men det ska man ju vara. 
Det kom 32st glada motionärer som fyllde hela Holsby gympasal. Helt otroligt vilken uppslutning! Hoppas bara jag kan toppa detta till nästa gång.
Det kändes så härligt att få stå där som instruktör och känna att detta fixar faktiskt jag. Jag kan bara säga att detta fanns inte på kartan att jag skulle göra för två år sedan. Min personliga resa har varit helt otrolig. Jag har utvecklats så och känner mig stärkt av denna framgång. Jag kan låta självsäker utåt men inom mig är jag känslig och mycket självkritisk. Jag fick mycket bra respons och de flesta verkade nöjda och glada. Svettiga var vi nog alla iallafall
Nu är det bara att köra igen på söndag. Hoppas verkligen att de flesta kommer tillbaks och att nya hittar dit. En utmaning som heter duga var det iallafall. 
Jag var hög som ett höghus på energi och med ett må bra rus i hela kroppen.


Idag var det dags för nästa utmaning. Jag började som massör på Evobus i Vetlanda. Ni som läst det vet ju att jag lyckades få ett större massagejobb där jag masserar en hel dag i veckan på ett företag. Jag kan inte påstå att jag var nervös men visst hade jag mycket i huvudet när jag åkte in. Jag vill ju alltid göra ett bra jobb och känna att andra än nöjda med den servicen de får.
Jag var lite osäker på hur jag skulle känna med att massera så många i sträck men det har funkat mycket bra. Jag känner mig inte direkt sliten.
Det har bara varit så himla kul och även detta ger mig en otrolig energikick. Jag älskar verkligen det jag gör och hur det får andra människor att känna sig. 
Idag måste jag ändå erkänna att jag känner mig ganska stolt över mig själv och måste nog ge mig själv en klapp på axeln. Kanske lite osvenskt och egoistiskt men det bryr jag mig inte om. 

Mitt arbetsrum för dagen:)
Det känns härligt att våga ta sig ur sin "comfortzone" och våga testa det okända. Våga utmana mig själv är mitt motto och det har jag verkligen lyckats med detta år.

Nä nu måste jag laga lite mat för snart är det dags för nästa utmaning. Ikväll startar vi upp en viktutmaningskurs i Vetlanda. Det finns fortfarande platser kvar om ni skulle vara intresserade.

Over and out för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar