Här finner jag ro

Om mig

söndag 6 september 2015

All heder åt ensamstående föräldrar!!

Jaha då var snart även denna helg till ända. Tiden går fort när man har roligt!
Eller roligt och roligt.....
Denna veckan har jag varit ensamstående förälder med 2 st tonåringar och en hund.
Jag vet inte om det har varit så himla roligt. Ganska stressigt skulle jag vilja säga.

Magnus har varit i Stenungsund och jobbat och kommer hem imorgon kväll skulle jag tro.
Han har haft semester vill jag lova!!!
Nä jag skojar kanske lite... Jag vet att de jobbar hårt men de slipper ju alla vardagsbestyren.

Bilen har gått i skyttetrafik mellan Sjunnen- Vetlanda hela veckan. Det har varit jobb, hem och gå ut med Ralf, jobb igen, träning för mig eller barnen o s v. Känns som jag har bott i bilen. 
Stress stress stress!!!

Att få ihop schemat har inte varit lätt. Det ska lagas mat, rasta hunden, tvätta och passa tider till alla.Det gäller att planera sin tid så att man hinner med allt på så kort tid som möjligt.
 Pust vilken pärs! 

Jag fattar inte hur alla ensamstående föräldrar fixar det vecka ut och vecka in. Jag längtar tills imorgon kväll när Manne kommer hem.

Ni ensamstående föräldrar där ute jag kan bara säga all heder till er som fixar det. Ni är grymma!

Träningen har väl blivit helt ok ändå. Jag har försökt att passa på när tiden har funnits. Det har blivit lite löpning, styrketräning och något grupppass och så mitt egna pass förstås. Träning gör att jag mår bra och funkar lite bättre som människa :) Alltså en viktig bit att försöka klämma in i vardagen!

Idag lyfte jag ganska tungt på gymmet och det kändes riktigt bra:)

Nu ska jag bara försöka planera upp morgondagen och sen hoppas jag att gubben håller sig hemma några veckor så jag får lite lugn och ro.

Ha en skön söndagskväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar