Här finner jag ro

Om mig

fredag 30 oktober 2015

Mörker mörker mörker

När vi ställe tillbaks klockan natten till söndagen gjorde mörkret sitt inträde ordentligt.
Jag påverkas mycket när vi gör en tidsomställning. Min kropp reagerar mycket på det. Denna vecka har jag varit extremt trött och känner att kroppen inte riktigt vill vara med. 
Mycket beror på mörkret men en hel del beror nog även på att jag hade en ganska stressig vecka förra veckan som jag avslutade med en urladdning med kettelbells workshopen. Det brukar kännas  nån vecka efter.

Denna veckan har barnen haft höstlov och jag har tagit några dagar ledigt. I onsdags var Matilda och en kompis till henne i Jönköping och myste lite. Moa har varit på bandyläger några dagar men är ledig idag så då blir det det lite mys med fika på stan☕.
Så skönt att vara ledig idag men nån sovmorgon blev det ej utan en lite orolig natt med ganska lite sömn men kroppen hittar nog rätt snart. Jag tro att vi går lite i ide nu på vintern och det är nog ok att känna så.
Sömnproblem är ganska vanligt och otroligt jobbigt för sömn är kroppens tid att återhämta sig och samla kraft. Man ska verkligen se till att man får sina timmars sömn annars kan det vara något som fattas i kroppen t ex d-vitamin,  järn, magnesium eller nån anna vitamin eller mineral.
Jag äter lite olika kosttillskott för just detta vilket har hjälpt mig att till viss del få en lättare övergång till detta mörker.
Ha en skön alla helgons helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar