Här finner jag ro

Om mig

söndag 30 augusti 2015

Skönt att kunna träna ute



Idag har verkligen varit en produktiv dag. Jag har hunnit med att städa, bokföra, betala våra räkningar, byta lakan i sängarna ,klippa gräset m m. Usch jag blir trött bara jag skriver om det :)

Helgen har varit ganska lugn annars. Igår stod jag på loppisen på stan och sålde av en hel massa grejer. Skönt att bli av med all bråte och lite kul att få in några kronor. Det blev en hel del pengar faktiskt.

Manne drog iväg till Stenungsund för att jobba en vecka så jag och barnen får klara oss själva.

Som ni kanske förstår vid detta laget så gillar jag att multitaska alltså göra många saker samtidigt för att få så många saker gjorda på så kort tid som möjligt.

Idag blev det min träning tillsammans med hundpromenad som fick bli kombon. Jag kände att när jag hade fixat och trixat med allt fanns det inte tid över för att dra till gymmet.
Hunden skulle ut och jag kombinerade detta med att på vår promenad lägga till lite styrkestationer. Jag körde 5 olika tabataintervaller med styrka och mellan dessa var det rask promenad som gällde. Vi avslutade med att använda benstyrka och flås för att ta oss uppför slalombacken här i Sjunnen. Det blev ett ganska bra pass och både Ralf och jag var trötta när vi kom hem.

Det är så härligt att kunna vara ute och njuta av naturen och att kvällarna fortfarande är ganska långa. Jag vet att snart blir det mörkt och då kan jag gå in på gymmet igen. Jag njuter för fulla drag av min hemma träning. 

Ha en skön söndagskväll alla och njut av vårt vackra väder!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar