Här finner jag ro

Om mig

söndag 28 oktober 2012

En härlig dag med jogging och massage

Det var bistert ute men ett sånt härligt solsken. Jag gillar ju egentligen inte att springa ute när det är kallt men det såg så skönt ut. När jag hade pluggat lite anatomi, bokfört och betalat räkningar var jag så sugen på att ta mig ut i det fina vädret.

Smurfen ska ut och springa:)
Det var inte mer än några plusgrader så väl påpälsad och snygg som en smurf tog jag mig ut i det härliga vädret. Jag tog det lite lugnare i början idag och lätt kroppen vänja sig vid att det var kallt och såg till att andningen var ok. Pulsen låg lite lägre än förra gången. Runt 150-160 och km tiden var inte heller hög ca 6,3 min. Rätt behagligt faktiskt. När jag tryckte på lite extra kände jag direkt i området under brästkorgen och ryggen. Då fick jag ta det lite lugnt och gå ner i puls igen. Jag tror att jag vet varför jag får ont. Jag har inte sprungit på ganska länge nu och min andning är ganska tung bitvis. Detta gör att musklerna runt bröstkrogen får arbeta ganska hårt och då gör det ont. Det gäller att träna upp dem genom att sakta men säkert springa på olika intensiteter för att bygga upp dem. Den sista km löpte jag på ganska fort. Skönt men sen fick jag ont och gick den sista biten hem. 6 km blev det iallafall och vaden höll oxå ganska bra. Härligt!

  
Min massör Andreas Bergåse



Jag har ju tidigare sagt att jag är dålig på återhämtning så i eftermiddags tog jag tag i detta och bokade massage med bästa massören Andreas Bergåse på KM-klinken i Vetlanda. Han knådade mina ömma muskler och det var så skönt att äntligen få mjuka upp ryggen och axlarna. Sån tur att vi snart ska börja massera i skolan så jag kan få massage varje dag. Me like!

Imorgon är det måndag igen och vi ska börja snacka muskler. Fasen vad härligt!

Ha en skön söndagskväll alla och tänk på att gå och lägga er i tid ikväll. Puss och kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar