Här finner jag ro

Om mig

söndag 28 oktober 2012

Måste sköta maten även på helgen!

Jaha nu har vi dragit tillbaks klockan och hösten och vintern är verkligen här. Maken drog ner till sommarstugan för att vinterförvara och se till att inget fryser sönder under vintern. Båten är inställd på logen. Caben står dock forfarande kvar på gruset men snart ska den in i ladan oxå. Ja vintern är verkligen i antågande. Jag gillar vintern men det ska vara lite lagom kallt och lagom med snö. Slask och regn gillar jag verkligen inte. Det enda som jag inte gillar är mörkret. Jag tycker inte om att det är mörkt när jag åker till skolan och mörkt när jag kommer hem. Dagarna blir så korta och jag tappar så mycket energi. Det blir bättre när snön kommer och det blir lite ljusare.

Gårdagen var lite trist och tråkig vilket gjorde att jag föll ihop totalt när det gällde maten. Jag hade ju en träningsfri dag och det gjorde ju inte saken bättre. Jag åt en massa skit som jag inte brukar och höll inga bra mattider. Fattar inte att det ska vara så svårt att sköta sig på helgen. Jag åt pepparkakaor, en hel burk nötblandning, ingen riktigt luch eller kvällsmat, inga mellanmål, en chokladbit m m. Mådde skit och hade ingen energi. Det är ju fasen att man ska vara så lättpåverkad och ta till mat när man mår lite dåligt!  Idag mår jag ännu sämre eftersom kroppen fick i sig en massa skit igår. Nu är det skärpning som gäller även på helgerna. Jag kommer aldrig att nå mitt mål till jul om jag ska förstöra allt på helgen! Det är inte bara det utan jag mår skit i kroppen om jag inte sköter maten.

Jag har hittat en ny grynblandning till frukostgröten. Himla god och smidigt så slipper man blanda själv. Lite dyrar kanske men ibland måste man lyxa till. 1kg kostade 15kr tror jag så det var inte så farligt. Den innehåller vete, råg, havre och korn.

Idag ska jag betala lite räkningar, bokföra lite i makens företag, plugga och träna. Jag har även lagt bud på en massagebänk på en loppissida. Jag kanske kan kolla på den idag. Jag vill så gärna ha en egen bänk så att jag kan öva hemma.

Moa ville hitta på nått kul så vi får se vad det blir. Kanske leker hon med en kompis eller så funderar vi på att åka och bada. Vi år se hur dagen blir.

Ha en skön söndag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar