Här finner jag ro

Om mig

söndag 23 september 2012

Hatar inte måndagar längre:)

Måndag igen då. Av nån konstig anledning har jag slutat hata måndagar. Just nu är det så himla kul att gå till skolan att måndagar har blivit en rolig dag. Jag får gå till skolan igen och lära mig massa nya saker. Jag hoppas slippa kolkejdor, molykyler och annat grekiskt idag och bara har sånt som jag fattar:)

Igår skrev jag inget för det hans liksom inte med. Jag var rätt seg oxå. Vi hämtade barnen från hajken. Som tur var hade de inte sovit ute. Det blev lite skördefest i svärmors land på vägen hem. Så gott med hemodlade grönsaker. Vi åt ugnsbakade rotfrukter och njöt. På em njöt jag även av lite kladdkaka och morotskaka hos Mannes syster. Man måste även sätta lite guldkant på helgen!

Det är lite psykiskt jobbigt att inte kunna träna som jag vill. Känner att det lär nog ta ett tag till innan jag kan börja belasta muskeln ordentligt. Det gör fortfarande ganska ont men nu kan jag gå rätt obehindrat. På kvällen är det värst när man har belastat hela dagen. Trotts detta så var vågen min vän idag. Fast de lärde säger ju att kroppen behöver vila så kanske har de inte helt fel. Det gäller bara nu att hålla kosten på ett bra plan när man inte riktigt kan träna som vanligt.

Jag blir ensam förälder här hemma nu några dagar. Manne drar till Tyskland på jobb fram tills på onsdag. Jag börjar ju bli van att han far iväg hit och dit nu så det kommer nog att gå bra.

Nähe nu ska jag ta lite kaffe och plugga lite. Många frågor som skulle besvaras så det är lika bra att sätta igång när det är tyst och lugnt hemma.

Sommarfrukost i stugan :)
Ha en goer måndag alla sköna människor och tack för att ni läser min blogg. Nu är det över 1500 st som har varit inne och kollat lite. Så himla kul. Jag lovar att fortsätta skriva.

3 kommentarer:

  1. Wihoo samma känsla här med måndagar! Härligt tänk Malin! Ses snart:) Hoppas foten bättrar på sig nu! Krambanan

    SvaraRadera
  2. Härliga måndag, bara resten av veckan kvar:-)
    Sitter i sovkojan i en sovsäck med 9 småknoddar som snarkar gott. Då är jobbet rätt okey (fast det är måndag och jag stänger, suck). Borde nog plugga, men till vad....
    Gillar kaffekannan du har i stugan, härligt retro:-) Plugga lugnt och läs lagom mycket molekylgrekiska, vila benen och njut av alla positiva minuter!
    Kram
    Susse

    SvaraRadera
  3. Håller med om måndagarna! Söndagarna är inte lika jobbiga som tidigare :):) Kram

    SvaraRadera