Här finner jag ro

Om mig

lördag 27 juni 2015

Prioriterar ett stökigt hem :)

Sitter här vid ett stökigt skrivbord och försöker få ihop bokföringen. Det går ganska bra fast det spritter i benen och jag vill ut i det fina vädret.

Mina funderingar går lite till hur vi visar vårt liv på t ex sociala medier eller pratar med folk om eller pratar om folk, vilket kanske är mer vanligt.

Jag är nog en ganska stökigt människa. Jag gillar inte att städa, klippa gräset, pynta och fixa hemma. Mitt hus ser inte ut som ett utställnings hem och ibland skäms jag för att släppa in vissa människor. Jag ursäktar mig för att det står skor överallt och ligger kläder, dammråttor och disk lite var stans. Dumt men så är det.

 Jag dammsuger en gång i veckan och plockar i ordning varje dag men med 4 personer och en hund som bor i huset kan det lätt bli lite stökigt. Men vet ni vad? - Det bryr jag mig inte om för det betyder att jag lägger min tid på något annat som är viktigare t ex umgås med min familj eller tar hand om mig själv. Jag väljer t ex hellre att springa en runda än att pynta i mitt hem för det mår jag bra av! Jag säger inte att det är rätt eller fel. Jag menar bara att man ska göra det man känner att man själv mår bra av inte det man tror att andra vill se. Jag prioriterar ett stökigt hem !

Jag och min make är båda egna företagare. Det får vi ju höra båda en och två gånger hur bra det är och hur mycket pengar man tjänar. Speciellt nu när maken har bytt arbetsbuss efter ca 5 år. Svenska avundsjukan är riktigt kul ibland.
 Jaja, jag ska inte gå in på det för då blir det ett långt inlägg. Vill bara tala om att det inte är 7-16 jobb om man säger så.....

Ha en skön dag i solen och prioritera det som du blir lycklig !

Vårt stökiga skrivbord :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar