Här finner jag ro

Om mig

söndag 5 juli 2015

Stångebroslaget 2015


Då var vi hemma igen efter en ganska varm, skitig och otroligt rolig helg.

Vi har tillbringat vår helg utanför Linköping på Prästomta skjutfält. Min man Magnus har under många år kört enduro och just i början på juli går denna tävling av stapeln. Stångebroslaget är en speciell tävling för det är en härlig semesterstämning runt den.

Magnus har inte kunnat köra eller tävla enduro på ca 2 1/2 för han har rehabat efter några knäoperationer. Detta var alltså första tävlingen på mycket länge. Jag vill väl inte säga att han har hunnit träna så speciellt mycket men han skulle åka upp och ha kul det var målsättningen. Jag älskar detta tävlingsmoment och få planera, förbereda och hjälpa till i depån. 
Jag såg till att han hade de bästa förutsättningarna vad det gällde kost och näring med hjälp av Herbalifes sportserie. Det gick åt mycket Hydrate (vätskeersättning) veckan innan och under helgen vill jag lova.

Tävlingen gick mycket bra men det var grymt varmt. Magnus kom 79.a och ca 650 startande. Han hade gjort precis det han hade som mål. Åkt och ha kul på banan. 

När väl hans tävling följde vi andra åkare som kom härifrån och även våra Team Beta- förare. Det gick mycket bra för de flesta och vi åkte hem med en bra känsla i kroppen. Något smutsigare än när vi åkte och det vill nog till att sanera både det en och det andra men kul hade vi och det är det viktigaste.

Nu väntar en dusch och ett fotbad för att skrubba mig ren.

Ha en skön kväll och en härlig semester ni som börjar officiellt imorgon. Själv jobbar jag några dagar till.
Bästa hjälpen i värmen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar