Här finner jag ro

Om mig

torsdag 25 juni 2015

Aldrig ge upp!

Kämpar ni som jag med att hitta balansen mellan bra kost, träning och livet?

Jag har under långa perioder fixat den balansen riktigt bra och gått ner en massa kg för att sedan hålla dem borta.
Nu har jag under en tid haft lite svårt att hitta tillbaks till den balansen. Det är många saker som har gjort att jag tappat fokus tex stress, mycket jobb och familjeliv som har gjort att jag har prioritet bort mig själv lite.

Det är bara att inse att när jag själv mår bra så mår alla i min omgivning bra men det är inte alltid lätt att då till det.

Jag älskar att träna och herbalife har gjort att det är smidigt att få i sig bra näring och jag mår grymt bra av det men ibland kommer dippar och då är det alltid mat som är en tröst och hjälp att hålla uppe energin.

Jag har och kommer nog alltid att få kämpa mot en form av matmissbruk. Jag har under en lång tid använt mig av mat som tröst. Ett sådant beteende är svårt att bryta. Skillnaden nu är att jag oftast väljer bra och nyttiga alternativ kan stoppa mig själv i tid.

Nu har jag dock bestämt att jag måste bryta trenden och komma tillbaks. Träningen börjar sitta där den ska och kosten.börjar sakta men säkert att hitta rätt.
Babysteps ät det som gäller.

Fighten fortsätter och att ge upp är inget alternativ!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar