Här finner jag ro

Om mig

måndag 31 augusti 2015

Mammografi - livsviktigt

Ok nu började det kännas av att jag har passerat 40 års strecket.

Idag var det dags för att gå på mammografi för första gången. Jag har hört både det ena och andra om denna behandling. En del tycker att det är otäckt och att det gör ont. Någon annan tycker att det inte alls gör ont och att det inte är något speciellt otäckt.

Visst kändes det lite pirrigt att gå in i vagnen och sitta och vänta på sin tur men det fanns aldrig i mitt huvud att jag inte skulle gå dit. Det är livsviktigt att gå och testa sig för bröstcancer. Att kunna upptäcka denna grymma sjukdom i tid är otroligt viktigt.

Själva undersökning tog inte många minuter och gjorde inte alls ont.

Så skönt att äntligen ha gjort undersökning och jag uppmanar alla till att gå när ni väl blir kallade!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar