Här finner jag ro

Om mig

söndag 25 oktober 2015

Workshop i kettelbells

Sitter utmattad i soffan. Känns som hela kroppen är stel som en pinne.
Dagen har innehållit en hel del styrka, uthållighet, flås och teknik.

Jag har varit på workshop i kettelbells. Tobias H Jonasson som driver Fitness by Sweden hade fixat en heldag med utbildning i kettelbells. Jag gillar redskapet ocb har tränat med det innan. Jag har ett par här hemma. Perfekt att ha till hemmaträning och t ex ta med till stugan. Man kan lätt träna igenom hela kroppen med dessa.

Många övningar som du går i gymmet kan du lätt göra med kettelbells.

Det var verkligen kul att grotta ner sig och lära sig mer. Jag gillar att utvecklas och lära mig tekniken för det är otroligt viktigt så att man inte skadar sig.

Vi blandade teknik med rena pass. Det blev därför både flås, styrka och teknik i en salig blandning. Kul att nöta både på basövningar och olympiska lyft.

Som sagt det är en ganska mör tant som sitter i soffan nu. Lär helt klart kännas även imorgon☺.

Ha en skön söndagskväll alla goa människor ute i världen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar