Här finner jag ro

Om mig

söndag 30 september 2012

Nu börjar nästa säsong

Vi lämnade stugan i runt 14.30 för att vara hemma i tid till säsongsupptakten i bandy. Moa spelar bandy i Skirö AIK. Detta är inte riktigt populärt hos morfar som är en sann VBK-fan men de har ju inte flickbandy så han får ta det som det är:)
Moa börjde spela förra året och tycker det är himla kul. Hon ska vara med på ett bandyläger här Vetlanda till helgen. Det är endast för tjejer och de är runt 60-70st. Kul att så många vill komma. Jag har även lovat att ställa upp och servera lite mat. Det var byteshandel idag oxå så vi inhandlade nya vantar, byxor och en ny klubba. Bra att ha dubbelt till helgen för det är ett rätt tufft schema de har. Undrar om vår 9 åring orkar detta? De träffas redan på fredag kväll. Övernattning sker på kära gamla Njudungsgymnasiet och sen håller de på hela lördagen från tidig morgon till sen kväll. Söndagen är visst bara halva dan och det kan nog räcka.


Det är kul att följa sina barn i vad de gör i livet. Matilda och Moa kör ju båda motorcross. De kör inte så att de tävlar men är duktiga ändå. Det är lite tufft när tjejer kör cross tycker jag:) Matilda spelar även innerbandy på vinterhalvåret. Det är ibland lite tufft att sitta på läktaren och pulsen kan bli lite hög. Matildas lag vann sin serie och även en cup i Kalmar som heter Fair-play förra säsongen. Då var det hög ljudnivå på föräldrarna på läktaren det vill jag lova. Så himla goa tjejer i laget. Det var verkligen kul att se dem lyckas.

Nu ska jag göra klart inför morgondagens skola. Vi börjar visst en ny kurs och jag vet inte riktigt vad den innebär men det ger sig nog.

Imorgon är det måndag igen. Yippi älskar att jag inte hatar måndagar hihi.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar