Här finner jag ro

Om mig

måndag 1 oktober 2012

Hitta balansen i livet.

Just nu är det mycket som händer och skolan tar mycket tid och energi. Jag känner att jag måste lägga mycket tid och funderingar på vad jag vill få ut av min utbildning. Var vill jag jobba? Hur vill jag jobba? Jag har ju känner att jag måste skaffa mig ett nätvärk av människor som kan hjälpa mig att skaffa mig jobb. Jag vet inte riktigt än vilken inriktning jag vill ha än. Nästa vecka ska vi ut på fältvecka och jag funderar lite över hur jag ska tackla det. Jag funderar lite på att ställa sjukvården mot gymmen. Alltså ta reda på hur sjukvården hjälper överkviktiga och vad gymmen har att erbjuda. Jag få fundera lite till på det. Jag är även intresserad av idrottskador....

Just nu känns det lite jobbigt för jag kan fortfarande inte träna som jag vill. Det börjar tära lite på mitt psyke. Jag älskar ju gruppträning och känner mig inte helt bekväm på gymmet så det är lite jobbigt just nu. Igår kväll när Matilda tränade innebandy tog Manne och jag en promenad. Moa cyklade och det var himla skönt. Det gäller att hitta en balans mellan plugg, träning och hemmet. Det är verkligen inte lätt.

Jag var hos optikerna igår för jag kände att jag har fått sämre syn ganska snabbt. Jag har en ögonsjukdom som yttrar sig så. Det har dock varit lugnt i flera år men nu verkar det som den har ändrat sig. Fick remiss till Jönköping så de får kolla upp det. Det löser sig nog det oxå.

En vän till mig skrev sett sånt bra inlägg om mobbing på sin blogg. Vi har pratat mycket om mobbing hon och jag. Jag vill bara påminna alla om hur viktigt det är att vi som vuxna är föredömmen för våra barn och visar att vi har nolltollerans när det gäller mobbing. Det finns överallt och det är så viktigt att vi håller ögon och öron öppna när det gäller att förebygga det och hjälpa utsatta.


Ha en skön dag mina goa vänner. Har ni några bra förslag på hur jag ska gå vidare med min utbildning så är jag öppen för alla förslag :)

1 kommentar:

  1. Svårt att välja, hmmm tycker det lät intressant med sjukvården vs gym faktiskt. Träning, hälsa och mat i allmänhet är intressant. Funderar själv på: barnen vistas på förskolan ca 10 h om dagen. Vad får de för mat, hur rör de sig osv du vet det brinner bland hjärncellerna ibland.

    Du kommer säkert på ngt bra att gå vidare på, kör på magkänslan. Det brukar bli bäst:-)

    Hoppas du får stopp på ögonförloppet också!!

    Ha en härlig dag
    Kram
    Susse

    SvaraRadera