Här finner jag ro

Om mig

söndag 21 oktober 2012

Alla träningspass blir inte som man har tänkt sig!

Efter ha suttit några timmar med anatomipärmen och läst om celler, leder, läran om benen och en massa annat var huvudet ganska segt. Manne pluggar matte inför en tenta på högskolan, Matilda är hos mormor och morfar och Moa tröttnade på oss och ringde en kompis.

Jag snörade på mig joggingskorna, på med pulsband och pulsklocka. Det var ett tag sen jag var ute och sprang så jag tänkte börja lite lugnt. Benen kändes jättebra, pulsen funkade bra överkroppen var dock lite sliten efter fredagspasset men det funkade. Jag ökade på och kände att kroppen svarade bra de första kilometrarna. Vårt eljusspår och 5km spår är rätt kuperat så pulsen gick upp rätt bra. Jag löpte på och hade god koll på puls och kilometertid. Jag kände dock att pulsen ökade på rätt bra och jag var uppe runt 165 som är rätt högt för mig men ändå inte ovanligt högt. Efter ca 4 km sa kroppen stopp och la av. Magen och ryggen gjorde så jäkla ont att jag var tvungen att först jogga sakta för att sen stanna helt och pusta. Det var knappt att jag kunde gå hem igen. Jag har ofta problem med magen när jag springer på i lite högre tempo men denna gång gick det verkligen inte att springa mer. Så himla tråkigt för benen och huvudet ville så mycket mer!

Jaja jag fick mig ju en runda trotts allt även om det inte blev riktigt som jag hade tänkt mig. Tränat har jag ju gjort iallafall. Kanske åker jag in en runda på spinning ikväll istället eller så vilar jag bara resten av dagen och tar nya tag imorgon igen.
Nu ska jag laga lite mat och sen blir det nog lite mer plugg.

Peace and love boys and girls :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar