Här finner jag ro

Om mig

söndag 21 oktober 2012

Vit choklad-kesella med varma hallon

Detta goda recept hittade jag på en så mysig blogg . Jag ska testa och njuta. Gör det du också!http://bloggar.aftonbladet.se/trendotraning/

Ingredienser (1 port):
  • 2 dl Lättkesella
  • 0,5 tsk vaniljpulver
  • ca 4 bitar vit choklad (finns sockerfri från Cavalier om du önskar)
  • 0,5-1 tsk stevia (smaka av hur sött du vill ha)
  • hallon + hackad vit choklad att gratinera med
Gör så här:
  1. Smält vit choklad över vattenbad.
  2. Vispa kesellan fluffig ihop med vaniljpulver, stevia och den smälta chokladen. Ställ kallt.
  3. När det är dags att äta – gratinera hallonen i ugnen på 200° toppad med hackad vit choklad, ca 10 min tills chokladen smält.
  4. Servera med kesellafluffet och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar