Här finner jag ro

Om mig

fredag 2 november 2012

Vilodagar skönt men stressande...


Moa och mamma tar en paus i shoppandet.

Nu är jag hemma igen efter en liten tripp till Ullared. Vi har shoppat loss och det var knappt allt fick plats i bilen.
Det var en hel del folk men det gick rätt bra ändå. Några julklappar fick jag med mig hem. Det har blivit mycket med Brittiska flaggan på vill jag lova. Matilda hade inte heller svårt att välja vilka öronhänge som hon skulle ha. Det fanns ju självklart några med flaggan på. Modiga tjejer som vågade ta hål. De är så nöjda och glada över detta!

Matilda gör hål i öronen.


















Det har varit ett par vilodagar från träning och skola. Det är skönt men ändå stressande. Jag han inte riktigt med att träna i onsdags och nu dessa två dagarna har jag inte tränat. Detta gör att jag känner mig stressad och när vi satt hem i bilen så planerade jag upp hur träningen skulle se ut lördag-söndag. Varför är det så himla svårt att låta sig ta en vilodag eller två? Det är ju inte precis så att jag har legat på latsidan dessa dagar. Vi har gått en hel massa km och inte suttit många minuter på dagarna. Jag känner mig stressad för att vi har hemstudier och jag inte öppnat böckerna. Detta måste jag hinna med imorgon och på söndag. Jag ska även hinna med att umgås med föräldrar och min bror för det är Alla helgons dag imorgon. En tradition som jag verkligen gillar. Jag älskar att gå upp på kyrkogården och tända ljus. Det är så stämningsfullt och lugnt. En mycket bra tradition som jag vill att mina barn ska föra vidare.

Varför blir jag då så stressad av att vila? Jag älskar att träna och mår psykiskt dåligt av att inte röra på mig. Visst mycket bra men det får inte gå till överdrift så jag inte hinner med något annat. Jag vill gå ner några kilon till och är superstressad över att gå upp i vikt. Nu dessa dagar har jag inte kunnat och hunnit äta som jag vill och då mår kroppen inte alls bra. Jag försöker ta det bästa alternativet men det har blivit för mycket bröd, kolhydrater och en del socker.

Suck att det ska vara så svårt att tillåta sig att bara stressa av och njuta av stunden! Det finns alltid med i bakhuvudet att jag fuskar och inte sköter mig.

Imorgon blir det till att plugga och träna för att stilla samvetet. Nu har jag plockat upp några gula kassar och är rätt trött i huvudet. Kanske tar fram böckerna en stund för att sen lägga ner huvudet på kudden. Inatt blir det tomt i sängen bredvid mig. Magnus är ju på Gotland. Imorgon får jag hålla alla mina tummar och tår för att det går bra. Verkar som om det är blött på Ö:a.

Ha en skön fredagskväll. Imorgon kör vi järnet igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar