Här finner jag ro

Om mig

söndag 4 november 2012

Hemmaträning




När man inte hinner eller kan åka till gymmet av olika orsaker så är hemma träning jättebra. Vissa perioder har jag nästan bara tränat hemma för att tiden varit knapp och barnen har behövt mig.

Med lite enkla medel kan man göra många bra övningar hemma och ta ut sig väldigt mycket. Det finns många bra träningsdvder som är roliga och sketa jobbiga. Det brukar finnas några olika program på varje dvd så det inte blir tråkigt och så att man kan utmana sig själv. Det finns även många bra appar till telefonen som man kan ladda ner gratis. Jag har testat en som jag bara tror finns till iphone som jag gillar. Det är Nike training. Den är jättebra. Det finns många olika program som man kan testa. Både korta och långa. Det finns även en tabata training som jag använde mig av igår. Mycket bra träning.

Jag har en spinningcykel, en skivstång med vikter, lösa vikter, en pilatesboll,gummiband och ett TRX-band som jag kan göra massor med. Igår så tränade jag hemma för jag han inte med att åka till gymmet. Jag pluggade hela förmiddagen och sen skulle vi in till mamma och pappa för att fira alla helgon.

En tabata intervall innebär 20 sek jobb vila 10 sek upprepa 8 gg.
Min träning igår;
Spinning 30

Tabata 1 två olika övningar som jag varvade
Bicepscurl
Triceps  m hantel bakom huvud

Tabata 2
Armhävningar *2
Armhävning med rotation`*2
Tricepsarmhävning *2
Armhävning med benindrag*2

Tabata 3
En massa olika chrunches enligt appen Tabatatraining.

Det gäller bara att hitta en träningsform som du gillar och sen är det bara att köra på. Alla kan träna var man än är. Det gäller bara att få upp rumpan ur soffan och köra på. Har man små barn så brukar de gilla att vara med när mamma eller pappa tränar. Låt dem vara med testa så kan det bli en härlig stund tillsammans.

Keep on fighting my friends!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar