Här finner jag ro

Om mig

måndag 4 augusti 2014

Med järnvilja kan man flytta berg

Jag sitter här och tittar tillbaks lite på våra kort i datorn. Måste nog erkänna att det är helt oroligt vilken resa jag har gjort under dessa 2 1/2 år. Jag är så grymt nöjd och stolt över mig själv att jag tog tag i mitt liv och verkligen gjorde en förändring. För mig känns det lite som om jag har fått en andra chans.
En chans att vilja leva ett liv som jag trivs med.

Allt började nyårsdagen 2012

Inte en bild som jag är speciellt stolt över men det är ett minne blott


Då bestämde jag mig för att påbörja resan mot ett nytt liv. Det har jag gjort så många gånger förr och jag vet inte varför just denna gång funkade så bra. Kanske var jag riktigt motiverad och så hittade jag rätt verktyg för att göra en sund och långsiktig förändring.

Jag kämpade och slet med mycket strikt kosthållning och en massa träning. En del tyckte jag var fullständigt dum i huvudet. Andra peppade och såg mitt slit och min resa. Utan dessa människor hade det aldrig gått. 

Det har varit mycket fokus på mat och träning. När jag väl kom i kontakt med Herbalife så blev det så mycket lättare och jag är så grymt tacksam för att jag fick möjligheten att jobba med det som jag brinner för. Att hjälpa andra att göra samma resa som jag gjort och få träna med en hel massa underbara människor.

Kan ni tänka er den där kvinnan på bilden över leda ett gäng grymma motionärer i ett svettigt träningspass? Nä det kan inte jag. Men nu är jag på rätt väg mot ett sundare och hälsosammare liv. Det har inte varit lätt och verkligen inte utan motgångar. Det handlar om att ha en vilja av stål och se det långsiktigt inte någon qickfix utan som en aktiv livsstil.

Nä nu ska jag se till att gå en runda med vår överaktiva hund så jag kan hoppa in i duschen efter kvällen svettiga och härliga utepass. Mer om det i ett annat blogginlägg.

Ha en skön kväll och ge inte upp även om det känns motigt. 
Med järnvilja kan man flytta berg!


Mitt första pass som jag instruerade!

Min älskade make som stått ut mig i 20 år. Utan honom hade det aldrig gått.

Att visa sig i bikini är inte alltid kul men va fasen det gäller att bjuda på sig själv:)



Älskar endofinkickarna som träningen ger.


2 kommentarer:

  1. Gud va grym du är Malin! Bra jobbat !

    SvaraRadera
  2. Jag är så grymt imponerad av dig malin! Vet hur tufft det kan vara att nå sina mål o jag vet vilken enorm mental styrka man måste ha för att komma hela vägen. Du har den och jag hoppas att du inser hur stark du är och vilken förebild du är för alla, oavsett vilka mål man vill uppnå! Du är min idol! Kram Åsa

    SvaraRadera