Här finner jag ro

Om mig

tisdag 25 december 2012

Juletid


God fortsättning på julen!

Jag hoppas alla har haft en skön dag.
Vår julafton började ganska tidigt som vanligt. Vi är inga sjusovar i denna familj. Vi åt frukost och kolla på den spännande upplösningen av Mysteriet på Greveholm. Mycket bra julkalender i år måste jag säga.Eftersom det hade vräkt ner snö så var det bara att ta på sig vinterkläderna och gå ut och skotta men det gick rätt fort eftersom trots att vi inte har snöslunga som varenda granne har. Bra med lite extra träning!

Nu var det dax för julklappsutdelning!
Alla blev nöjda och glada över sina julklappar. Allra bäst var nog Wii-spelet som vi hade köpt till barnen. Glädjen var stor när de insåg vad det var. Eftersom vi hade köpt det begagnat så fick vi med en massa spel som vi senare testade. Jag har inte testat själv än men just nu sitter de upp och spelar hör jag.
Jag fick ett underbart smycke av min make. Han är otroligt duktig på att veta vad jag vill ha:)

Efter lite mys i soffan med Wii spel fick vi fart på benen och gjorde oss färdiga för att åka in till mor och far. Jag lyckades även ta ett familjefoto innan vi åkte. Inser att mina barn har blivit stora. Matilda är nästa lika lång som mig!


Mor och far.
Mamma funderar som vanligt över om det blev rätt julklapper eller om nån fick fel paket:)


Som vanligt intogs en massa gott på julbordet och matkoman infann sig. Tomten kom med en massa roliga paket och både barn och vuxna var nöjda.
Vi avslutade eftermiddagen med lite soffhäng och barnen njöt av sina julklappar. Efter glögg och annat gott att dricka drog vi vidare hem till Magnus föräldrar.
Här fanns det självklart oxå en massa gott att äta för nu var man ju verkligen hungrig. Eller kanske inte men åt gjorde vi ju iallafall. Ny matkoma!

Här vankades det ingen tomte men väl en massa fina paket.

Fina Matilda!


Fina Moa!


Min älskade Magnus!
 

Efter en ganska lång men underbar dag så var det rätt skönt att lägga ner huvudet på kudden och lägga igen de blå en stund.

Juldagen kom dock rätt snabbt och lite seg i huvudet var jag allt när jag och Magnus skulle bränna bort lite julmat på spinningen. Det var dock välidigt skönt att få svettas ut lite onyttigheter.
Nu är det dax att fylla på med mammas goda kalkon. Så jag säger god fortsättning på julen och ha en skön ledighet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar