Här finner jag ro

Om mig

söndag 23 december 2012

Dan före doppare dagen!

Ikväll är det dan för dan. Spänningen är stor här hemma. Ingen vet riktigt vad de ska hitta på. Vår yngsta har väntat och räknat ner i över en vecka nu. De tror inte riktigt på tomten men ändå så vill de nog inte riktigt släppa det än.

När vi hade vår hund så sa vi alltid att Proffe hörde tomten och blev så orolig på julnatten så vi fick stänga barngrinden uppe så att han inte skulle väcka oss när tomten kom. Vi ställde alltid ut gröt och pepparkakor som tomten skulle ha. Den fyrbente vännen gillade det väldigt mycket:). Nu när vår älskade Proffe inte längre finns med oss kan vi inte riktigt få hjälp av honom men vi håller ändå minnet vid liv.

Nu i eftermiddag har vi haft härliga vännerna Fia och Mats på lite julfika. Så skönt att få umgås med dem en liten stund i lugn och ro innan julstressen drar igång. Vi ska öven åka lite skidor ihop om en vecka då vi drar till Tandådalen för att fira nyår. Vi ser alla väldigt mycket fram emot detta. Vi kommer att bo en bit ifrån varandra men kommer ändå att träffas i backen eller när vi har tid. Det är skönt med dem för vi behöver inte umgås hela tiden utan när vi själva känner att det funkar. Det är första gången vi åker tillsammans och det ska bli superkul.

Nu ska jag sätta mig framför tv:n en stund och ta det lungt och hoppas på att barnen går och lägger sig rätt tidigt så att tomten kan komma med klapparna under granen.

Julaftons morgon firar vi alltid med att öppna julklappar i lugn och ro här hemma tillsammans bara vi i familjen. Sen ska vi åka in till mina föräldrar och äta och fira med dem och min bror med familj. Senare på kvällen åker vi tillbaks till Sjunnen till Magnus föräldrar för att fira med hans syskon. Det brukar bli mycket mat och en hel del godis under denna dag så ibland brukar vi försöka gå en runda på förmiddagen innan vi åker till stan. Vi får se om vi hinner med det imorgon.

Jag vill önska alla en riktigt GOD JUL och hoppas att alla önskningar slår in. Jag skänker även en tanke till alla de som har det svårt och hoppas att även de får en bra jul.

GOD JUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar