Här finner jag ro

Om mig

söndag 6 januari 2013

Hemma igen!

Vi startade i ottan och körde på bra hem. Inga direkta köer och fint väglag gjorde att resan gjort relativt snabbt hem. Jag har ju väldigt svårt att sitta still så länge så för mig är det en pina. Min make kör gärna bil så det slipper jag. Moa kollar på dvd från det att vi sätter oss i bilen tills vi kommer hem. Matilda lyssnar på musik och spelar lite på sin telefon. Jag har dock lite svårt att syselsätta mig. Men till slut kom vi då äntligen hem.

Efter många och långa timmar var jag rätt rastlös så jag sms:ade lite med bästa bruttan Stina och vi bestämde en date på gymmet. Manne följde med och körde lite spinning. Han måste ju träna nu för på torsdag är det slut med det eftersom han ska operera sitt knä.
Stina och jag körde en wod. Idag blev det lyckliga sjuan. Jag gillar den. Lite lagom att köra igång det nya året med. Vi avslutade med lite mage och sen var vi rätt nöjda båda två. Härligt att komma igång igen. Så kul att träffa Elin och Stina igen. Tyvärr kunde inte Elin vara med för hon jobbade men nästa gång så är hon med och plågas.

Här hemma finns spår efter skidsemestern lite var stans. Vädigt mycket tvätt är det och en hel del skidkläder. Jaja det tar jag imorgon.

Semesterna har varit så himla bra. Alla i familjen är så nöjda och vi planerar redan nästa resa. Visst är det inte alltid frid och fröjd och vi bråkar lite ibland. Det är inte alltid lätt att samsas alla fyra på en liten yta och med lika många viljor. Men jämkar man lite och tänker sig för både en och två gånger så funkar det ganska bra. Visst ibland tryter tålamodet men det gör det ju hemma också så det är ju inte så konstigt. Jag känner dock att jag har blivit en mycket lugnare människa nu än vad jag var för kanske ett år sedan. Jag hetsar inte upp mig så mycket utan kan ta en situation lite bättre nu. Det beror nog mycket på att jag själv känner mig mer tillfreds och är i en helt annan fas än tidigare.

Imorgon skulle jag ha börjat skolan igen men jag fick en tid hos syncentralen i Jönköping så jag ska upp dit och se om de kan hjälpa mig med nya linser eller något. Ska bli skönt och höra vad de kan hjälpa mig med.

Var och handlade lite snabbt på Lidl och de hade billig kvarg. Det var ett tecken på att nu är det dax att ta tag i mina matvanor igen och komma till rätta med maten. Usch det har blivit en hel del onyttigt under jullovet men nu är det slut med det och jag ska in på rätta banor igen.

Ha en skön söndagskväll så hörs vi snart igen!

Tänk på att ett vänligt ord kan värma hela vintern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar