Här finner jag ro

Om mig

måndag 7 januari 2013

Nya vikt och träningsmål för 2013

Nu är glada julen slut och det är dax att ta tag i vardagen igen. Några kilo upp på vågen under julen men det är glömt nu och jag blickar framåt. Får inte panik över detta.

2012 var ett otroligt år när det gäller vikt och hälsa. 2013 ska fortsätta på samma spår. Jag kommer kanske inte börja så extremt som jag gjorde i januari för ett år sedan men jag kommer fortsätta jobba mot nya mål. Förra året satte jag först inga direkta mål för jag blir så besviken när jag inte når dem. Jag har misslyckats så många gånger för. Allt rullade på så himla bra och viktmålen som jag trotts allt satte upp över som sprängdes med råge. 25 kg på 6 mån är rätt bra gjort. De andra 6 mån gjorde jag allt för att behålla vikten och bygga muskler. Hitta en rutin och börja inse vad jag hade åstakommit.

Nu 2013 vet jag allt detta så nu är det dax att sätta andra mål. Jag ska börja året med att avsockra mig och ta bort allt bröd igen. Det har blivit allt för mycket av den varan nu en tid. Det är ok men nu är det dax att komma igång i vardagen igen. Jag ska planerar min måltider, införa grönsaker igen. Det har varit en bristvara nu några veckor. Kvarg har åter kommit in i kylskåpet så nu här ätas mellanmål ingen. Jag har ett viktmål som jag hoppas jag kan nå till sommaren. Gör jag inte det så rasar inte livet ihop för det. Mitt träningsmål är att börja skriva lite träningsdagbok och hitta former på gymmet som jag gillar. Inte bara gruppträning utan även ute bland vikterna. Jag har kommit en bra bit på väg och jag älskar ju crossfit. Jag måste börja springa lite mer igen men jag är en årstidsmänniska så det kommer framåt våren. Jag vill även testa att maxa lite övningar så jag har något att motivivera mig med. Jag ska ta lite mer tid när jag kör wod så jag kan jobba med tiden oxå.
Ett annat mål är att återigen åka upp till hinderbanan i Eksjö och köra för att se om jag kan lyckas förbättre mig och inte skada mig denna gång. Jag ska fortsätta att utmana mig själv och testa på nya saker. Hela tiden hitta nya vägar och nya saker som gör livet roligar.

Andra mål är att se till att bli certifierad massör och PT. Det är stora mål som jag verkligen ska jobba med. Jag har även som mål att kunna hitta ett jobb inom detta på något sätt.

Jag har även lite andra projekt och tankar som jag filar lite på men de återkommer jag med när jag vet lite mer om dem.

Ha en skön måndag alla och lycka till med 2013 och era mål. Sätt inte upp för höga mål utan var realistiska och jobba mot delmål.
Glöm inte att väga gå tillbaks och felsöka om något inte blir som det var tänkt.

Hinderbanan i Eksjö


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar