Här finner jag ro

Om mig

tisdag 8 januari 2013

Svetten lackade och glasögonen immade!

Så skönt att var igång igen efter julledigheten. Idag var det åter igen dax för favopasset nr 1. Crosstraining!

Dagens pass var nytt får året och det kändes. Vi drog ingång direkt med en go uppvärmning med lite vikter och skivstänger. Några burpees blev det oxå. Det var en övning som jag tidagare hatade och verkligen inte ville göra. Nu känns den så himla go och jag gör den gärna. Jag kanske inte flyger upp men det går betydligt fortare än förut iallafall.

Sen var det dax för styrka. 8 övningar 1,20 min på varje. Lite för länge enligt mitt tycke. Jag gillar ju när det lite kortare tid och fler rundor men visst smaken är olika. Efter första varvet hade vi en aktiv vila med en tabataintervall. Tabata är något som jag verkligen älskar. Så gött att kunna ta ut sig till max. Sen blev det ett varv till med styrkeövningar. Svetten dröp och glasögonen immade. Tyvärr hade jag ont i både handled och armbåge men shit happens och jag körde på så gått det gick. Jag hade lindat ena handleden och då kändes det lite bättre. Efter det trodde jag på allvar att vi skulle köra en tabata till men som tur var gjorde vi inte det utan avslutade med mage.
Gött svettig och härligt endofinhög gick jag ut från salen!

Jag satt och tittade på mina förebilder idag och insåg att jag verkligen har sett ut sådan. En rätt konstig känsla men ändå skönt att se hur jag verkligen har förändrats. En vacker dag inom en snart framtid kanske jag vågar och vill lägga ut före och efter bilder här på bloggen. Ja vi får se. Kanske blir med lite mer kläder på att ni inte blir allt för chockade haha. Ja den bjuder jag på :)

Nu ska jag massera maken min som har ont som bara den i sitt knä. På torsdag ska han operera det och jag hoppas att det blir bättre. Hoppas att rehaben inte blir allt för lång bara. Jag vet att han är som jag och kommer att klättra på väggarna om han inte kan röra på sig.

Ha en goer kväll! Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar