Här finner jag ro

Om mig

lördag 30 mars 2013

Påskharen har varit här


Idag är det påskafton och i vår familj får man sitt påskägg just denna dag. I år är inget undantag. Ibland har påskharen gömt äggen ute och ibland inne. I år frös påskharen lite så det blev inne. Moa har redan letat reda på sitt men Matilda är inte riktigt uppe ur sängen än. Jag är lite emot all denna konsumtion av godis. Självklart ska man äta godis när det är påsk men det blir sådana mängder så till och med barnen har bett om att få något annat i ägget. Det finns ju godis hos både farmor och mormor och även när de i torsdags gick runt som påskakärringar så var det godis. De är ganska mätta på godis så våra påskägg innehåller en sak och lite pengar.  De pengarna går nog åt imorgon när vi ska åka till Ullared. Lär ju finnas lite att shoppa där.

Idag är det dax att påsklunch hos mor och far. Jag ska nog ta med mig ett par sköna skor så att jag kan ta mig en promenad i den härliga solen. Tyvärr så värmer den inte så skönt som det ser ut men det gäller bara att klä på sig.
Imorgon bär det som sagt av till Ullared för lite shopping. Alltid lika kul att handla lite :)

Ha en skön påskafton och hoppas att påskharen har varit på besök även hos er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar