Här finner jag ro

Om mig

måndag 6 maj 2013

Tungt ämne och härligt väder


Underbart! Härligt! Ja jag kan säga hur många positiv ord som helst om detta underbara väder som har varit idag.

I skolan har vi pratat om ganska tunga saker idag. Det har handlat om utmattning och stress. För mig är det det ett ganska jobbigt ämne eftersom jag själv har upplevt det rätt så rejält. Visst kom en del känslor tillbaks men jag har nu lärt mig att hantera dem. Det är så mycket som inte fungerar i huvudet och kroppen när man blir "utbränd" som det heter eller vad de nu kallar det. Jag har aldrig fått det utrett av läkare för jag har inte velat gå till sjukhuset istället har jag försökt att själv lösa mina problem. Rätt eller fel, jag vet inte men sådan är jag. Nu såhär några år senare kan jag nog känna att det hade nog inte varit fel att prata med någon men jag tog mig vidare. Visst får jag än idag leva av sviterna av det och min stresströskel är inte speciellt hög. Jag har ändå på ett bra sätt lärt känna min kropp och de signaler som talar om när det är fel. Visst gör jag ibland fortfarande misstag och kör på lite för mycket men då får kroppen och huvudet lida hårt för det och reagerar mycket starkt. 
Jag är inte någon person som vill klaga och få andra att tycka synd om mig så därför visar jag sällan att jag mår dåligt utan lider lite i det tysta. Jag backar istället tillbaks och drar mig undan. Det är ett sätt för mig att orka med de dagar som är jobbiga.

Som tur är så har jag en man som har lärt sig att han får ta smällarna och låter mig få bli lätt hysterisk ett tag. Han vet att det går över och att jag kommer tillbaks igen. Som sagt det är bara att bryta ihop och gå vidare. Med åren har jag blivit mycket bättre på att hantera stressade situationer och det är skönt. Jag tror att det har mycket med att göra att jag tränar och äter bättre. Jag mår bättre både kroppsligt och själsligt av det.

Inte nog med att vädret har varit härligt min älskade make ringde hem lite tidigare idag och sa att han kommer hem ikväll. Gu så skönt! Jag är inte riktigt människa när han är borta. Har svårt att sova och känner mig allmänt ur gängorna. Jag behöver honom för att fungera på ett bra sätt. Han är min stöttepelare i livet, min samtalsparter och bäste vän. Utan honom är jag inte hel.

Gjorde även en akututryckning för en massagekund nu ikväll. Härligt när man kan vara till någon nytta! Jag längtar verkligen till att komma igång med min praktik på riktigt.

Ha en fortsatt skön kväll och njut av den ljumna kvälls solen!

Ta hand om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar