Här finner jag ro

Om mig

tisdag 7 maj 2013

Liten dipp i motivationen.

Nöjd efter passet igår!
Idag känns det lite motigt. Jag har en liten dipp när det gäller motivationen. Jag har hållit strikta matvanor nu i 16 dagar nu. Tråkigt! Ja jag är ärlig och säger att det är fruktansvärt tråkigt att planera, planera och planera vad man ska äta och inte äta. Framförallt är det väl allt man inte ska äta som är de svåra. Visst jag ser på vågen att det har gjort resultat. Tyvärr så går det ju inte så fort som jag vill. Det gick snabbt de första 10 dagarna men det var mest vatten som försvann. Nu har det rört sig lite sakta ner men inte som jag vill. Jag vet att det inte ska gå eller kan gå så fort men ändå är det psykiskt jobbigt. Jag har ju ett mål som jag ska nå under dessa 30 dagar och jag vill ju dit så snabbt som möjligt.

Jag tränar inte riktigt lika hårt som jag gjord när jag körde FF så det gör väl oxå sitt till. Jag har vilodagar och går inte på så hårt på de pass som jag kör men visst bränner jag kcal ändå. Igår var jag på mitt favopass crosstrainingen. De hade äntligen bytt passet. Jag gillade inte det andra så bra men sån är jag. Nu var det verkligen ett pass som var som gjort för mig. Jag njöt varje minut, pressade varje sekund och var så himla nöjd när jag åkte hem. Jag var lite förvånad att jag orkade så mycket trotts att energin intaget inte är så högt. Jag hade dock laddat på med lite mer proteindrinkar och energi innan passet men inte speciellt mycket.

Senare idag ska vi vi åka ner till stugan. Det ska bli så skönt att få komma dit och bara vara. Det blir nog lite snickrande och målande men det är bara kul. Matilda tar med sig en kompis denna gång. Märks att hon börjar bli stor nu.

Ha en skön dag och helg alla underbara människor där ute i cybervärlden. Tack för att ni tittar in och följer mitt dravel. Ni som bor nära glöm inte bort Må Bra Mässan på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar