Här finner jag ro

Om mig

måndag 13 maj 2013

Tur att dagen är lång


Energin sprudlar och jag känner riktigt hur kroppen mår bra. Att ha bra matvanor och regelbundenhet på mattider är något som jag verkligen rekommenderar alla. Att låta blodsockret ligga på en jämn nivå istället för att det ska hoppa upp och ner som en studsboll. Jag har kanske dragit ner lite för mycket på styrketräningen just nu. Det har blivit mest kondition med inslag av styrka. Det brukar bli så för mig när solen tittar fram och jag vill vara ute mer. Det är ju inget fel i det men nu börjar jag sakna att lyfta lite vikter. 

Det är mycket som händer i skolan och i privatlivet just nu så att hitta balansen mellan mat och träning har blivit lite av ett pussel. Precis som det mesta är livet. Det gäller att hitta rätt i livspusslet. 
Den stora fördelen är ju att dagarna blir så mycket längre när solen skiner och det är just på kvällarna. Igår hann jag med så himla mycket. Efter skolan blev det några massagekunder och även ett PT-pass med Manne. Han fick testa på TRX och lite fler bollövningar. Perfekt att kunna träna hemma. Han tycker inte att det är så kul att träna hemma så jag ville visa honom att det funkar precis lika bra. Han var nöjd och blev nog allt lite svettig även han. Vi han även handla lite mat innan det var dax för att släcka för dagen. 

Jag fick även veta att jag var godkänd i min massage certifiering så nu är det bara att vänta på diplomet innan jag kan titulera mig Certifierad Massör. Känns skönt att kunna checka av det på att-göra-listan. Det börjar bli lång men det gäller att bara ta en sak i taget och andas lite emellanåt så funkar det.

Många frågar mig om råd när det gäller träning och kostvanor. Jag ska försöka skriva ner lite tips och råd i något blogginlägg framöver. Det finns många olika tänk runt detta men jag kan bara stå för det som jag har testat och som har fungerat eller inte fungerat för mig. 


Ha en skön tisdag och lycka till med att hitta balansen i vardagen. Lyckas vi inte just idag så tar vi nya tag imorgon istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar