Här finner jag ro

Om mig

söndag 12 maj 2013

Dag 21 och en grym helg!

Ja var ska jag börja. Jag kan nog inte få med allt som har hänt denna helg utan får nog ta godbitarna.

Idag var det iallafall dag 21 på mina 30 grymma dagar. Lite lätt nervös var jag när jag ställde mig på vågen. Jag har ju varit i stugan några dagar och har inte helt haft kontroll på kcal intaget. Jag har haft lite oregelbundna mattider men har ändå försökt att få till bra måltider. Sagt och gjort så steg jag upp på den förhatliga vågen. Pulsen steg. Jag ville ju nå mitt mål redan nu. JA vågen var med mig även denna gång. Jag hade gått under den magiska siffran. Jag var tvungen att dubbelkolla lite och visst var det sant. Så skönt att äntligen fixa det. Nu är det ju bara 9 dagar kvar och jag ska köra ändå in i kaklet. Självklart, jag ger mig aldrig! Vågen visar -5,5 kg och jag är supernöjd. Måttbandet är lite svårt för jag tror att jag lurade mig själv lite innan så jag tror att jag ville att det skulle vara en lägre siffra än det var i verkligheten. Jag känner iallafall på byxor och så att jag har blivit smalare. Det är ju det som är viktigast. Idag har dock maten varit helt upp åt väggarna eftersom jag var på mässa hela dagen och fick inte i mig någon mat. Därför blev det en grillad hamburgare med bröd när jag kom hem. Ja jag vet att bröd är aja baja men då hade nöden ingen lag. Planeringen funkade inte helt enkelt.


Nya loggan:)
Som sagt jag har stått på Må Bra mässa nästan hela dagen. Det kom mycket folk vilket var så kul. Jag har fått visa mina varma stenar. Det var roligt att berätta om något som jag verkligen tror på. Många var intresserade och jag hoppas att det genererar många nya kunder. Trött i huvudet var jag verkligen efter dagen. Det var lite dåligt med kaffe och matintag så huvudet hängde inte riktigt med i slutet. 

Till havs!

Vi har även hunnit vara i stugan några dagar. Så härlig att bara få vara. Matilda hade med sig en kompis för första gången och det fungerade mycket bra. Det blev årets första dopp för barnen . Jag väntar nog lite till innan jag badar. Vi la i båten och var ute lite till havs. Vi bör nog lära oss lite mer båtvett innan vi ger oss ut allt för långt ut på havet.


Altanbygget påbörjades också. Det kommer att bli så bra när det blir färdigt.
Jag hann även köra några träningspass. Det blev ett löppass, en långpromenad och ett cirkelfys pass med tjejerna. 

Med andra ord så har det varit en helt fantastik helg med mycket sol annat skoj.

Nu börjar ögonen flacka lite och huvudet hänga så jag måste nog fylla på med mer mat och sen blir det nog ganska tidig sänggående ikväll.

Ha en skön söndagskväll. Imorgon är det måndag igen och början på en ny spännande vecka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar