Här finner jag ro

Om mig

tisdag 14 maj 2013

Life is a rollercoster

Sitter här och varvar är ner med en bunke full med jordgubbar. Jag är en jordgubbs-älskare eller jag ska säga en jordgubbsgalning. Jag skulle nog kunna leva på jordgubbar. Det finns inget som är godare än jordgubbar,mjölk och grädde. Fast nu äter jag dem precis som de är.
Jag sitter och slökollar lite på Eurovision song contest.

Dagen har varit lite av en emotionell berg och dalbana. Ibland blir det bara för mycket. Något som händer som tippar en över kanten. Energin gick ur mig på några sekunder och sen var det svårt att hitta tillbaks till fokus igen. Jag ju som sagt svårt att visa min känslor öppet mitt bland folk. Idag var en sådan dag där jag fick kämpa bara för att hålla mig över ytan.
Det som då är så skönt är att det finns vissa människor runt mig som ser hur jag kämpar och som utan att säga så mycket ger mig ro och trygghet. Som ser mer än de säger, som visar med en lätt klapp på axlen att de finns där och att de förstår hur jag mår. Dessa människor är så betydelsefulla för mig. De förstår nog inte riktigt hur mycket de betyder och jag önskar att jag kunde visa dem hur tacksam jag är. Det behövs inte alltid så många ord utan ibland är det tryggt att låta tystnaden tala för sig själv.

Här hemma är det ju min älskade make som får plocka upp bitarna av mig när jag bryter ihop. Så var det även idag och tillsammans löser vi problemen. 

En annan sak som jag behöver när jag tappar energin är träning. Idag var det ju självklart crosstraining och idag hade jag lyckats samla mina girls igen så Stina, Elin och jag tränade tillsammans. Härligt när gänget är samlat .Vi körde på och svettades ihop och  efter passet hade alla spänningar släppt och energin var tillbaks igen.

Imorgon är en ny dag med nya möjligheter. Vi ska jobba med vårt examensarbete och imorgon kväll är det grillfest som står på schemat. Ska bli härligt att få sitta och snacka lite. Vi har mycket att ta igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar