Här finner jag ro

Om mig

tisdag 6 augusti 2013

Härligt att svettas igen:)


 Idag var jag äntligen tillbaka på gymmet. Det är över 4 veckor sedan jag satte min fot där. Så härligt att komma tillbaks.
Dagen till ära var det 27 grader varmt och fruktansvärt varmt. Jag svettades innan jag ens kom in genom dörren.
Det var ju som sagt ett tag sen jag tränade ett rent gym pass så jag gick ut lite lugnt. Det kändes att jag inte har lyft några vikter på ett tag.
Jag älskar att träna axlar och rygg så det blev det en hel del idag. Plus en salig blandning av lite annat också.
Jag började med lite marklyft. Här var vikterna verkligen inte de vanliga. Jag kunde maxat på lite till men ville gå ut lite lugnt. Jag blandade marklyft med armypress. Jag gillar ju att köra superset så det blev en hel del av den varan.
Sen fortsatte jag med lite kettelbellswing och en annan kettelbellövning för ben och rygg.
Efter detta blev det lite mer axlar och även lite bröst med hantlar. Jag märkte även här att jag inte körde med samma vikter som innan sommaren.
Jag fortsatte med lite mer axlar och rygg i kabel. Försökte mig på lite sittande rodd men det var tungt så jag avslutade med några magövningar.
Det blev ett grymt svettigt, jobbigt men kul pass. Jag är nöjd och hoppas att kroppen svarar med lite träningsvärk imorgon :)

Jag har ju börjat jobba denna vecka. Det har gått jättebra och jag känner mig positiv inför framtiden. Imorgon blir det även lite massagekunder. Än så länge har jag inte en massa bokningar men det droppar in fler och fler. Ingen stress och press över det.

Magnus har varit hos sjukgymnasten idag och han fick positiva besked. Rehaben går framåt och allt verkar bra. Så skönt att det går åt rätt håll. Det beror nog på allt tränings som jag har sett till att han har gjort under semestern :)

Ha en skön kväll var ni än befinner er i världen.
Over and out för denna gången.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar