Här finner jag ro

Om mig

söndag 4 augusti 2013

Tillbaks till verkligheten igen!

Det var med lite tunga steg som vi lämnade paradiset idag. Men allt måste ju ha sitt slut. Vi har spenderat 4 underbara veckor i sommarstugan så nu var det kanske dax att dra sig hemåt. 
Det har varit en sådan där sommar som man sent kommer att glömma. Vädret har varit helt magiskt och vi har bara slappat och njutit. Min make har ju kanske inte precis suttit i solstolen men han har slappat på sitt sätt. Han gillar inte att bara sitta still och lata sig. Han vill kunna snickra och pyssla lite. Det är avkoppling för honom. Denna sommar resulterade det i en helt perfekt inglasad altan som vi kommer att njuta av i många år framöver.

Det var faktiskt helt ok att komma hem och landa lite i verkligheten också. Imorgon börjar vi jobba och barnen följer med farmor och farfar i husbilen några dagar. Jag ska börja på en ny avdelning och sen hoppas jag att min massageklinik sätter fart lite. Det kommer att vara lite trögt såhär i början men det får ta sin tid. Kunderna kommer inte att knacka på dörren så jag får ligga i för att locka till mig dem. Jag har lovat mig själv och min familj att ge det ett halvår innan jag har fått igång någon form av verksamhet. Det gäller att inte stressa på allt för mycket.

Igår spenderade vi några härliga timmar ute på "vår" ö i mitt ute i havet. Vi passade på att ta vara på de sista sköna timmarna av semestern. 



Nu väntar en höst med nya spännande utmaningar för hela familjen. Matilda börjar i stan på högstadiet och Moa börjar i mellanstadiet med ny lärare och nytt klassrum,. Magnus fortsätter att bygga upp sitt företag och sin kropp efter mycket rehab. Jag hoppas verkligen att han kan börja köra lite mer enduro igen. Just nu tränar han men tävlingar blir det inte riktigt än. Målet är Ränneslättsloppet och GGN på Gotland. Min utmaning är att påbörja min nya karriär och målet är att kunna leva på det man trivs med att göra.

Det kommer säkert att var tufft och vi utsätts för många prövningar men tillsammans är vi starka!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar