Här finner jag ro

Om mig

lördag 21 december 2013

Vila och återhämtning

Den senaste veckan har jag känt att kroppen inte riktigt vill göra som jag vill. Det har gjort ont lite här och var. Massören skulle nog behöva massage men tiden finns liksom inte för det.
Jag bestämde mig efter tisdagens crosstraining att nu var det nog dags att lyssna på kroppen igen.
Det gjorde ont lite här och var. Bristningar i baksida lår och nacke och axel som inte riktigt ville vara med.
Alltså dags för lite vila och återhämtning.

Det har varit en ganska stressig vecka på kliniken och det känns även det i kroppen. De sista dagarna har jag bara gått mina härliga hundpromenader och känt att kroppen mår bra av att gå in i lite viloläge.

Det är viktigt att återhämtningen får sin chans. Kroppen måste få vila för att kunna komma tillbaks och köra fullt ut igen. Jag ska ju hålla några år till.

Idag börjar det dock spritta lite i kroppen så kanske kör jag något lättare pass under helgen eller tar en löparunda. Det är inget måste utan bara om jag själv att jag vill och hinner med.

Igår pyntade vi med tomtar och klädde granen. Än så länge har Ralf låtit bli kulorna men vi får se hur detta går:)

Dagen innehåller innebandy match i Bodafors för Matilda och Moa ska ut på äventyr med en kompis. Ingen stress och press utan bara lugn och ro.

Vår nya tillskott till familjen har även gjort sitt till när det gäller vila och återhämtning. Att komma hem och mötas av denna lilla krabat gör en bara varm i hjärtat.

Ha en skön lördag och stressa inte ihjäl er inför julen. Det blir jul iallafall. 

Tänk på att ett leende kan glädja andra :)


Favoplatsen i soffan:)
Mys i mattes knä är inte helt fel:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar