Här finner jag ro

Om mig

lördag 28 december 2013

Julledighet och välmående

Ralf  är julfin:)

Så skönt med lite julledighet. Det känns i kroppen och knoppen att det behövs lite vila. 

Vi har haft några sköna dagar med julafton och juldagen som familjehögtider. Det har öppnats paket och ätits en hel massa onyttig men god mat. Ja min mormor sa alltid att julafton var den enda dagen på året som man fick äta så mycket man vill. Nja jag vet inte om jag kan hålla med henne helt och hållet men visst blev det lite väl mycket av det goda både julafton och juldagen.
Känns skönt när matrutinerna väl kommer igång igen men det blir efter nyår. Nu tar vi det lite chill som dottern säger. 

Vi har hunnit med en hel del under dessa dagar. Det har varit mellandagsrea, innebandycup och bandyträning men även hel del slöande i soffan. Det är skönt att kunna umgås bara med familjen och få rå om varandra.

Idag måste vi packa lite åt Matilda så ska åka iväg med farmor och farfar till Sälen imorgon.  Vi åker upp på nyårsdagen eftersom vi inte vet riktigt hur Ralf reagerar på smällare så är vi hemma med honom. Sen ska han campera några dagar hos min bror och hans familj.

Moa underhöll oss med lite julsånger.
Ha en skön fortsättning på ledigheten.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar