Här finner jag ro

Om mig

torsdag 30 juli 2015

På hemma plan igen

I tisdags kände vi att vi var färdiga för att åka hem från stugan. Vädret var inte direkt på vår sida och vi ville hem och fixa lite.

Jag blir grymt rastlös av att åka och ännu mer av att köra bil så ni väl kom hem drog jag till gymmet ganska direkt. Magnus lastade inte ur sin enduro utan drog iväg och körde lite han också.
Det var skönt att vara tillbaks på hemmagymmet igen även om det var rätt mycket folk. Jag tänkte ta det lite lugnt eftersom min axel och nacke känns rätt ok nu. Det blev mest rygg med lite marklyft och annat smått och gott. Magen fick sig också en omgång.

Eftersom vädret inte var det bästa igår satte vi igång med att rensa en stor garderob som var fylld med en massa saker. Det blev många säckar med skräp och kläder. Vi insåg även att vi behöver stå på loppis och sälja lite saker så jag var inne och bokade in plats Loppis på stan som är i augusti i Vetlanda. Skönt att röja lite.
Magnus och barnen hann även med att sticka iväg och köra lite cross även om vädret inte var riktigt på deras sida så blev det en bra kväll på crossbanan.

Idag har jag börjat jobba lite smått. Jag hade lite uppföljning och en behovsanalys som skulle göras. Skönt att smygstarta lite.

Det blev även lite träning idag. Jag blev lite inspirerad av att det är många som tränar crossfit på gymmet. Jag älskar verkligen den träningsformen och den passar mig så bra. Tyvärr har jag haft problem med en axel och så har jag inte riktigt kunnat träna som jag vill.
Idag blev det iallafall en WOD och det kändes så himla skönt att för köra slut på kroppen. Den sista löpintervallen kändes som en evighet :)


Magnus drog iväg och körde lite enduro ikväll igen. Det är så roligt och se hur han äntligen har kommit igång igen och får köra utan allt för stor smärta. Jag vet att han älskar sporten och har saknat den. 

Träningsglädjen hos hela familjen verkar har kommit tillbaks!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar