Här finner jag ro

Om mig

onsdag 9 december 2015

Nödproviant

Jag har bestämt att inte äta nått onödigt socker fram till julafton och sen efter det till minst nyår.

Det har gått hur bra som helst fram till idag. Jag var trött och mådde allmänt dåligt när jag åkte hem på lunchen idag. Tyvärr var jag tvungen att handla lite innan jag åkte hem och åt.
Det är så fel att handla hungrig och trött. Lovar att blodsockret var lågt och svajigt när jag gick in på Lidl. Jag fick verkligen stålsätta mig och använda all min vilja att inte köpa nått sött.

Som tur var hade jag med mig min nödproviant i väskan så att jag kunde stilla mitt sötsug och få mitt blodsocker på rätt nivå. Mina proteinbars från Herbalife finns alltid i väskan eller i bilen så att när dessa situationer uppstår kan jag avstyra dem. Dessa små godingar har räddat mig många gånger. Underbart att ha dem som mellanmål och inte falla för frestelsen och köpa nått godis eller annat söt.

Var rätt stolt när jag lyckades ta mig ur affären utan att köpa nått onödigt.

Alltså har jag inte brutit mitt löfte än👍.

PS. Dessa godingar finns i citron, mandel och jordnötsmak och går att köpa av mig. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar