Här finner jag ro

Om mig

fredag 28 september 2012

En dag i matens tecken

Magen är mätt och go efter dagens övningar i skolan. Det har varit matlagning och grupparbete på hög nivå idag.
Vi började dagen med att skapa en buffé av olika nyttiga frukost alternativ. Här fanns allt från kvarplättar, gröt, goa frukostbullar till smoothie. Vi skapade allt tillsammans i en rasande fart. Bordsdekorationerna var verkligen inte att leka med. Så snyggt med stjärnor och allt:)



Efter någon timmas vilande så började vi förbereda för lunchen. Även här hade vi ett gott samarbete och det blev många skratt i "träningsköket". Så himla kul!
Det var rotfrukter, biffar, bananbiffar och annat smått och gott. Till efterrätt var det en underbart god chockladmousse basaerad på avokado och även fikonbollar.

Fatta hur mycket jag älskar att gå till skolan. Det händer hela tiden nya saker och jag är så tacksam för alla underbara människor som jag får lära känna.
Nu ska jag hämta barnen från skolan sen drar vi ner till lugnet i stugan. Magnus ska bara på ett lite ledsamt möte först. Han fd chef gick tyvärr bort hastigt och jag lider verkligen med hans familj. Detta får en verkligen att förstå hur viktigt det är att ta vara på tiden vi har tillsammans.

Ha en skön helg alla! Over and out från en "Mönsteråsare"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar