Här finner jag ro

Om mig

torsdag 20 september 2012

Fredag och dagen efter....

Jaha då var det fredag igen. Helt otroligt vad veckorna flyger fram när man har roligt. Denna vecka har verkligen bjudit på lite av varje. Det började lite jobbigt och det har varit ganska mycket jobbiga känslor men så kom vändningen!
Hinderbanan i Eksjö! Kanske låter konstigt men det stärkte mig så himla mycket att bara känna känslan att kunna våga och vilja göra detta. Att få uppleva det men så många härliga människor göra ju att allt bara blir så bra. Jag ska verkligen ta med mig familjen dit och göra en härlig utflykt av det

Att jag sitter här med ett skadat underben  och har grymt ont kan inte ens dra ner den härliga känsla. Som ni kanske redan har förstått så är jag rätt gnällig när jag har ont haha. Jag hatar att ha ont och inte kunna röra mig som jag vill. Jag får panik över att inte kunna träna och att vikten ska sticka iväg igen. Fast får väl köra lite överkropp i helgen vila känns inte ok men kanske dock inte vore fel.....Jag är inte van att ha ont men det beror ju oxå på att jag inte är van att utmana min kropp på det sättet som jag gör idag.

I helgen ska barnen iväg på UV-hajk. Hoppas de får skönt väder. De älskar att åka iväg. Magnus ska ev åka en endurotävling men även han är lite skadad i ett knä efter förra helgens Ränneslättslopp. På lördagkväll ska vi äntligen träffa våra härliga vänner Mats och Sofia igen. Jag saknar min Sofia nu när vi inte jobbar ihop. Det ska bli så gött att få tjöta lite. Jag har kanske inte så många nära vänner men hos dem känner jag mig verkligen trygg och säker. Underbara vänner!

Just nu läser vi som sagt näringslära och det är otroligt mýcket kemi , biologi och annat konstigt språk. För mig är det rena grekiskan och jag fattar inte så mycket men jag gör så gott jag kan. Satt med ett frågeformulär igår och började nästan skratta åt alla konstiga ord och kolkedjor hit och dit. Det blir nog bra till slut. Jag vill ju se en helthet i det jag gör och kanske kommer det nästa vecka. Hoppas det iallafall:)

Ha en skön fredag alla!
Tänk på att hinder är till för att övervinnas. Ta hjälp av andra om hindret känns oövervinnligt!

Ett litet visdomsord ( från Fridas tepåse)
" Laughing is the same everywhere in the world"   mycket tänkvärda ord för att stå på en tepåse:)
 (internt skämt från oss fritidspedagoger)


2 kommentarer:

  1. Jag tycker du är helt otroligt modig, som vågar sätta dig i skolbänken och läsa "grekiskan". Jag fegar ur direkt blir bara hullerombuller i hjärnan på mig. Nu får jag ju super möjlighet, när du har koll på allt "det där" så kan du ju förklara för mig sådär pedagogoiskt liksom hahaha.

    Ha inte panik när du har ont; Bryt ihop och kom igen men ge f-n i det goda. Lättare sagt en gjort men säg högt: NEJ jag ska inte ha...
    Igår kom jag på att man kan träna både mage och armar utan att belasta benet/vaden (dock efter att jag mumsat i mig lite äckliga kex) Dumt jag vet men men

    Du kommer fixa "grekiskan" det VET jag!!!
    Även en tusenmilafärd börja med ett seg!

    Ha en härligt helg
    Kram
    Susse

    SvaraRadera
  2. Tack för dina härliga inlägg! Så kul att läsa dem. Ha en skön helg du oxå och ja jag ska träna mage och armar haha

    SvaraRadera