Här finner jag ro

Om mig

torsdag 13 september 2012

Min väg till ett friskare liv

Jag har alltid var lite större än alla andra och inte kännt mig bekväm i det. Jag har pendlat mycket upp och ner i vikt. Jag älskar att träna men älskar även att äta. Hm ingen bra kombo.
I januari 2012 bästämde jag mig för att nu fick det blir lite ordning och reda. Via en kompis började jag med något som heter Fittnesfighten. Man får kost och träningschema via nätet. Vill ni veta mer om detta så googla på det :)
Jag vände mitt liv helt om och under året har jag gått ner 25 kg och ändrat på mitt liv. Jag har kämpat hårt men fått så mycket tillbaks. Jag har lärt mig så mycket om mig själv och jag har en helt annan syn på livet. Min självkänsla har stärkts otroligt mycket.
Under denna tid växte ett beslut fram. Jag ville utbilda mig och jobba med frisvård. Jag vill inspirera andra till ett sundare liv. Sagt och gjort jag sökte till Friskvårdspedagoglinjen på Ädelfors folkhögskola. Kom in (glädjetjut) och tog tjänstledigt från jobbet. Här har jag nu gått i några veckor och trivs så himla bra. Jag känner verkligen att jag har hittat rätt i livet. Detta vill jag jobba med!

Anledningen till att jag kallar min blogg snygg och rund är att det är precis så. Alla ser olika ut och man måste bra acceptera sig själv och känna sig snygg. Idag är jag en bit påväg men inte riktigt där än. Jag känner mig fortfarande störst i rummet men jag har kommit en lång bit påväg.

Nähe nu måste jag städa klart för snart ska jag ner till skolan. Idag står det kanoting på schemat. Det kan ju blir intressant eftersom jag inte paddlat sen 9:an.

Ha det bäst alla och ta hand om varandra.
Tänk på att ett leende kan göra så mycket för världen omkring dig:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar