Här finner jag ro

Om mig

onsdag 22 maj 2013

Examensarbete och föreläsning

Idag var det upp till bevis. Vårt examensarbete skulle redovisas. Det har handlat om hur man ska göra och vad man ska tänka på när man startar upp ett gym. Det har legat mycket tanke och många funderingar bakom det. Mycket siffror att hålla i huvudet och en hel del som skulle klaffa. Jag gillar verkligen att göra dessa typer av grupparbeten. Gruppen som jag har jobbat med har varit grym. Det har varit så roligt att jobba tillsammans. Vi har lärt oss mycket av om om varandra. Vi har kunnat peppa och hjälpa varandra framåt.
Redovisningen gick till så att vi skulle presenterar vår affärsidé för klassen och vår lärare och de skulle vara våra investerare. Visst var det lite pirrigt men presentationen gick bra och vi fick svara på en hel massa frågor. Vi hade kanske inte lyckats fullt ut med kalkylerna men som sagt det var mycket siffror att hålla reda på. I det stora hela var vi mycket nöjda och vår lärare tyckte vi hade gjort ett mycket bra arbete. I verkligheten så är det ju precis så att man får räkna om en hel massa saker innan man lyckas med att komma fram till en avslutande affär. Ett mycket lärorikt projekt och så roligt att få göra.

En go och glad Göteborgare. Härlig tjej!
Efter denna urladdning i skolan var det nu ikväll dax att gå på föreläsning som Vetlanda kommun bjöd in sina anställda till. Dagens föreläsare var Annika Sjöö. Ja precis hon som dansade i Let´s Dance
Det var himla kul att det äntligen händer något.
Det är inte många föreläsningar som jag varit på där man börjar med att dansa loss lite. Härligt!
Föreläsningen handlade om motivation och hur man når och sätter upp sina mål. Hon berättade mycket om hur hon hade gjort för att nå sina mål i livet. Intressant att lyssna på.  Hon hade även en metod för hur man ska nå sitt mål. Jag tyckte att för min egen del så var det inte så mycket nytt som hon sa men det beror säkert mycket på att precis har spenderat ett helt år att läsa mycket om just hur man gör detta. Hur man ska inspirera och motivera andra att nå sina mål. Det är alltid roligt att gå på föreläsningar om hälsa och man lär sig alltid nått nytt även om man tycker att man har hört det förut. Fullärd blir jag aldrig. Jag hörde många kommentarer i publiken runt omkring om hur de kunde tänka för att nå sina mål och för att hitta motivationen till träning och bra kosthållning.
Något som hon pratade mycket om var hur viktigt det var att visualisera sig vid sitt mål. Att skriva ner sitt mål och sätta upp det så att man blir påmind om det varje dag. Mycket bra!
Jag kan inte påstå att jag är duktig på att sätta upp mål men nu har jag börjat inse att jag kan faktiskt lyckas med det jag vill uppnå i livet. Bara den självinsikten gör att självkänslan byggs upp lite gran.

Jag avslutade kvällen med att ta med mig mina tjejer ut på ett litet träningspass. Det blev en liten joggingrunda med lite styrka. Duktiga tjejer som kämpade på bra. När de gick hemåt för att pusta ut så sprang jag ett skönt varv på elljusspåret. Regnet hann ikapp mig till slut men det är ganska skönt att springa i ett varmt sommarregn.

Nu är det dax att lägga ännu en dag med mycket hälsotänk till ända. Nu är det full fart framåt för att bli färdig med min PT- certifiering. Målet är att vara klar och lämna in på onsdag. Nu gäller det att jobba på.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar