Här finner jag ro

Om mig

måndag 29 oktober 2012

Dax att dra i handbromsen?

Efter en otroligt frustrerande dag i skolan så var min energi så låg att jag knappt höll ögonen öppna. Satte mig någon timma till med böckerna men huvudet och ögonen orkade inte mer. Allt gick i kors.

Det börjar slita på mig att gå i skolan. Det går verkligen i vågor. Ibland är energin på topp och sen kommer det dippar som gör att man knappt orkar en timme. Idag var nog en sån dag för många av oss.

När jag lagat mat och pausat en kort stund var det dax för träning. Matilda tränar innebandy så jag tänkte köra dubbelpass. Spinning och Cx. Kroppen och huvudet ville verkligen inte hänga med men jag segade mig dit. När jag väl kom in så insåg jag att jag skulle inte orka köra dubbla pass. Ibland måste man förstå när kroppen inte vill. Jag segade mig igenom spinningpasset. Fick aldrig upp nån direkt puls och det är ett tecken på att jag inte orkar eller inte mår bra.

Ekorrhjulet bara snurrar på. Det är plugg, läxläsning, matlagning, tvätt som ska tvättas och plockas in. Träningar som ska passas in och så ska jag träna vilket jag gör nästan varje dag. Kanske dax att dra i handbromsen och fundera på om jag verkligen orkar det. Kanske borde dra ner på alla måsten och hitta tillbaks till hemmaträningen så att jag slipper alla dessa tider att passa. Sen älskar jag ju att träna i grupp så det är en balansgång.

Barnen har höstlov denna vecka så läxläsningen är vi iallafall lediga ifrån. Imorgon ska de åka och bada med min pappa. Det ser de verkligen fram emot. På torsdag och fredag har vi hemstudier och då tänkte vi passa på att åka ner till Ullared och handla. Jag får plugga på helgen istället.

Nä nu orka jag inte anstränga mina ögon mer utan det blir nog till att stänga igen de små blå och sova lite.
Sov gott alla underbara människor som läser min blogg. Ni är många nu och det är så himla kul. Dela gärna länkarna och ge mig kommentarer på hur jag ska utveckla min blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar