Här finner jag ro

Om mig

tisdag 30 oktober 2012

Kvarg kesella och mer kvarg

Jag älskar kvarg eller kesella som det oxå heter i alla dess former. Dagen börjar alltid med att jag blandar ihop min dagliga dos till skolan. Det blir en burk med 280g som jag ska ha både till förmiddags och eftermiddags mellanmålet. Jag blandar med allt möjligt. Idag blev det kvarg blandat med citruskesella. Mycket gott! Äppemos med kanel är oxå himla gott. Frysta bär och varma bär är oxå himla gott att blanda med. Kanel är något som jag nästan alltid har med. I love cinamon!

Varför äter jag då kvarg till mellis? Jo för att den innhåller mycket protein och inte så mycket kolhydrater. Inte mycket fett och låg kcal. Jag blir mätt och står mig en bra stund på detta mellis.

Vad äter du till mellis?



 
Testa ni kommer inte at bli besvikna!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    vilket bra tips, ska börja och testa detta, oftast blir det ju en massa annat när man är hungrig...fniss. Du verkar ha kommit långt i ditt liv med träning och mat...vart har du gått för att få denna hjälp?

    SvaraRadera
  2. Mycket lärde jag mig när jag körde fitnessfighten men sen har jag läst och lärt mig det mesta själv. Testa du för det är så gott och smidigt. Man kan även köra det i mixern med lite vatten så blir det en smoothie.

    SvaraRadera